اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زنجان:

پیروزی انقلاب اسلامی در کمال ناباوری دشمنان رخ داد

امام جمعه موقت زنجان گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در کمال بهت و ناباوری دشمنان رخ داد.

پیروزی انقلاب اسلامی در کمال ناباوری دشمنان رخ داد

حجت‌الاسلام والمسلمین منصور فرجی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی مایه یاس دشمنان و غرب شد.

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اینکه سال‌ها برای پیروزی انقلاب مبارزه شده است، خاطرنشان کرد: در راه مبارزه علیه رژیم طاغوتی مردم زحمات زیادی کشیدند و شهیدان فراوانی را تقدیم انقلاب کردند.

این مسئول ورود امام (ره) را به کشور همچون طلیعه‌ای برای مردم خواند و تصریح کرد: وقتی امام (ره) به عنوان پرچمدار مبارزه با ستم شاهنشاهی در بین مردم حضور یافتند مردم دلگرمی بیشتری برای مبارزه پیدا کردند.

وی با بیان اینکه رژیم طاغوت شکست خود را باور نمی‌کرد و آهنگ پیروزی را همچنان به صدا در می آورد، اعلام کرد: امام (ره) در نخستین سخنرانی خود وعده سرنگونی این رژیم را داد این در حالی بود که این موضوع امری دور از انتظار به نظر می‌رسید.

فرجی انقلاب ایران را پیروزی حماسه‌آفرین و زنده خواند و اضافه کرد: امام (ره) و یارانش به عنوان نخستین کشور اسلامی در منطقه پرچم اسلام را در ایران برافراشتند.

امام جمعه موقت زنجان انقلاب را از لحاظ ارزش تاریخی همانند جنگ تحمیلی دانست و بیان داشت: افراد حاضر در این دوران‌ها باید به انتقال وقایع رخ داده بپردازند تا نسل‌های جوان‌تر نسبت به موضوع‌های انقلابی آشنایی بیشتری یابند.

این مسئول با اشاره به فیلم‌های ساخته شده از دوران انقلاب و جنگ اذعان داشت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته هنوز جامعه هنرمندان موفق به ادای دین به این دوره از تاریخ کشورمان نشده‌ است.

وی از اوضاع خفقان و ترس در دوران شاهنشاهی یاد کرد و متذکر شد: در این دوران زندان‌های ما پر بود از جوانانی که بخاطر کوچک‌ترین اعتراضی دستگیر و مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفتند.

فرجی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی مردم کشور آزادی بیشتری پیدا کردند به طوری که هم‌اکنون مردم به راحتی می‌توانند نسبت به عملکرد دولت ایراد نظر کنند.

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به فساد موجود در دوران طاغوت شاه یادآور شد: برای بازگشت جامعه به اوضاع افتضاح آن دوران صد سال زمان نیاز است.

این مسئول با بیان اینکه در این دوران دانشگاه‌ها، سینماها و خیابان‌‌ها محل انتشار فساد بود، افزود: فساد در سینماها و تبلیغ عریان‌گرایی در سینمای ایران 10 سال زودتر از سینمای هالیوود آغاز شد.

وی با بیان اینکه شاه در فکر حذف اسلام از ایران بود، گفت: شاه دو سال قبل از انقلاب اسلامی تاریخ ایران را از هجری شمسی به شاهنشاهی تغییر داد تا نقش اسلام را در جامعه کم‌رنگ‌تر کند.

فرجی با اشاره به اینکه مردم ایران باید قدردان این انقلاب باشکوه باشند، عنوان کرد: این انقلاب چیزهای با ارزشی به ما بخشید و باید تا همیشه در فکر زنده نگه‌داشتن آن باشیم.

انتهای پیام/73009/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول