اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

اشتباهاتی که مدیرکل جدید ورزش اصفهان نباید تکرار کند

مدیر کل جدید ورزش و جوانان استان اصفهان برای اینکه بعدها با خاطره‌ای خوش سکان ورزش این دیار را به دیگری تحویل بدهد، باید از اشتباهات جواهری در دوران مدیریتش درس گرفته و آن‌ها را تکرار نکند.

اشتباهاتی که مدیرکل جدید ورزش اصفهان نباید تکرار کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پنجشنبه هفته گذشته مراسم معارفه مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان برگزار شد تا محمد سلطان‌حسینی به طور رسمی سکان ورزش نصف جهان را برعهده بگیرد.

مدیر کل جدید ورزش زمانی که مسئولیت جدید را در اختیار گرفت، به عنوان متولی ورزش استان وظیفه دشواری را دارد زیرا فعالان جامعه ورزش همواره بر این اعتقاد بوده‌اند که مدیر کلی ورزش اصفهان دست کمی از سطح معاونت وزیر ورزش ندارد، زیرا وجود سلایق مختلف موجب شده تا راضی نگهداشتن حداکثری جامعه ورزش اصفهان کاری دشوار یا حتی غیر ممکن باشد.

از این رو حال که مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان اصفهان، زمام امور را در اختیار گرفته است، مشاوره‌های زیادی از جهات مختلف به سوی وی روانه خواهد شد.

مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان اصفهان برای اینکه در طول دوران مسئولیتش خاطره خوشی از خود برجای بگذارد، باید از اشتباهات جواهری در دوران مدیریتش در ورزش نصف جهان درس عبرت بگیرد که در این گزارش اشاره کوتاهی به آن‌ها خواهد شد.

* درگیر نقش جهان نشوید

بدون تردید هر گزینه‌ای مدیریت ورزش استان اصفهان را برعهده بگیرد، یکی از پرونده‌های مهمی که روبه‌روی وی قرار خواهد گرفت، پروژه نیمه تمام ورزشگاه نقش جهان خواهد بود.

جواهری در زمانی که مسئولیت ورزش اصفهان را برعهده گرفت، با توجه به برد رسانه‌ای که این ورزشگاه داشت و همچنین با توجه به تجاربش در سازمان برنامه و بودجه، خود را درگیر این پروژه کرد به تصور اینکه با تکمیل این پروژه به قهرمانی برای ورزش این دیار تبدیل می‌شود.

جواهری از ابتدای دوران مسئولیتش اهتمام خاصی برای تکمیل این ورزشگاه داشت و پیگیری‌های زیادی را نیز انجام داد تا جایی که حضور هفته‌ای یک بار در نقش جهان را در تمام نشست‌های خبری از عناوین کاری برجسته خود می‌دانست.

با این حال گره کور ورزشگاه نقش جهان و محدودیت‌های بودجه‌ای موجب شد تا این پروژه پیشرفت قابل توجهی نداشته باشد و جواهری که به شدت خود را درگیر این پروژه کرده بود، در اواخر دوران مدیر کلی‌اش بارها بر این مسئله تاکید کرد که اداره ورزش و جوانان بهره‌ور این پروژه است تا به طور غیر مستقیم این طور وانمود کند که اساساً تکمیل ورزشگاه نقش جهان برعهده اداره ورزش و جوانان استان اصفهان نیست.

مدیرکل جدید ورزش نصف جهان به هیچ عنوان نباید خود را درگیر نقش جهان کند زیرا واقعیت این است که این پروژه تنها حکم یک ورزشگاه را داشته و نباید کلیت ورزش اصفهان را قربانی نقش جهان کند، ضمن اینکه مدیر جدید در ادامه با بازخوردهای منفی افکار عمومی در قبال این ورزشگاه مواجه خواهد شد.

* قبل از هر تغییر به عواقب آن فکر کنید

جامعه ورزش اصفهان سال‌هاست که عادت کرده‌اند به محض حضور هر مدیر کل جدید ورزش استان، به یاد اختلافات کهنه و تازه خود با دیگر اهالی جامعه ورزش بیفتند.

طبیعی است که در همان روزهای ابتدایی مخالفان و منتقدان روسای هیئت‌های ورزشی و ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های مختلف تلاش‌های خود را برای جلب نظر متولی جدید ورزش برای ایجاد تغییرات در هیئت‌ها و ادارات تربیت بدنی شهرستان‌ها آغاز کرده و در صورتی که احساس کنند، این درخواست آن‌ها با موافقت رئیس جدید همراه شده، نهایت تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا تغییرات مورد نظرشان را اجرایی کنند.

جواهری در مدت مسئولیتش در ورزش اصفهان بارها درگیر این تجربه شد و حاشیه‌های بسیاری را برای خود و همکارانش ایجاد کرد.

مدیرکل سابق که به خواست جامعه کشتی به مشکلات این هیئت ورود پیدا کرده و پای داود شیران را از هیئت کشتی بریده بود، سرخوش از این پیروزی به خواست برخی از پیشکسوتان فوتبال درگیر بحث برکناری ابرقویی‌نژاد از ریاست هیئت فوتبال شد اما برخلاف تصورش حریف این بار سمبه پر زوری داشت و در برابر خواسته جواهری مقاومت کرد تا در نهایت با استعفای مدیر کل، حکم به پیروزی رئیس هیئت فوتبال در این جنجال ورزشی داده شود.

با این وجود جامعه ورزش و جامعه رسانه‌ای اصفهان شاهد بودند که در ماجرای اختلاف جواهری با ابرقویی‌نژاد، همان افرادی که بارها و بارها خواستار ایجاد تغییرات در هیئت فوتبال شده بودند، اطراف وی را خالی کردند و حتی حاضر نشدند در مراسم نمایشی معارفه سرپرست جدید هیئت فوتبال حضور پیدا کنند.

جانشین جواهری باید از حاشیه‌های زیادی که برای مدیر کل مستعفی ورزش دیار زاینده‌رود به وقوع پیوسته و در مواردی شأنیت مدیر کل ورزش استانی مانند اصفهان را از بین برد، درس عبرت گرفته و آن‌ها را تکرار نکند زیرا تکرار نکردن اشتباهات جواهری خود راهکار مهمی برای مدیر کل تازه نفس و دانشگاهی استان اصفهان خواهد بود.

انتهای پیام/63006/صا40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول