اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شرکت پتروشیمی شازند

طرح افزایش ظرفیت مخازن ذخیره نیتروژن مایع افتتاح شد

همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر، طرح افزایش ظرفیت مخازن ذخیره نیتروژن مایع شرکت پتروشیمی شازند افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

طرح افزایش ظرفیت مخازن ذخیره نیتروژن مایع افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، دقایقی پیش و با حضور محمد حسین مقیمی استاندار مرکزی، قاسم عزیزی نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، اصغر عالیخانی فرماندار شازند و جمعی از مسئولان محلی طرح افزایش ظرفیت مخازن ذخیره نیتروژن مایع شرکت پتروشیمی شازند همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر افتتاح و راه‌اندازی شد.

رئیس سرویس‌های جانبی و رئیس ناحیه سه پتروشیمی شازند در مراسم راه‌اندازی این طرح گفت: با توجه به افزایش ظرفیت واحدها در طرح توسعه مجتمع پتروشیمی شازند، هر واحد جداسازی هوا (N2/O2) توانایی تولید سه هزار و 700 نرمال متر مکعب در ساعت نیتروژن گازی و 35 نرمال متر مکعب در ساعت نیتروژن مایع را دارد.

حسین عسگری افزود: در شرایط نرمال واحدها در صورتی که هر دو واحد با ظرفیت کامل در سرویس باشند، به ترتیب هفت هزار و 400 و 70 نرمال متر مکعب در ساعت نیتروژن گازی و مایع تولید می‌شود و نیتروژن مایع در تانک‌های (-TK-50a/B65( به ظرفیت کلی 30 متر مکعب ذخیره می‌شود.

وی تصریح کرد: مقدار نیتروژن مایع ذخیره شده برای شرایط اضطراری که هر دو واحد جداسازی هوا یا یکی از واحدها به هر دلیل از سرویس خارج شوند، کافی نیست، و در کمتر از پنج ساعت مصرف می‌شود، از سویی در شرایط نرمال واحد توان ذخیره نیتروژن مایع بیشتر را دارد، بنابر این نصب تانک ذخیره نیتروژن با ظرفیت مناسب ضروری و مفید خواهد بود.

به گفته وی؛ حجم کل مخازن این طرح 360 متر مکعب، هزینه اجرای پروژه یک میلیون یورو، دانش فنی ساخت پروژه و ساخت مخازن متعلق به کشور ایتالیا بوده و نصب مخازن توسط کارشناسان داخلی شرکت پتروشیمی شازند صورت گرفته است.

رئیس ناحیه سه پتروشیمی شازند با اشاره به مشخصات طرح بیان کرد: تقویت سیستم پشتیبان نیتروژن، پیشگیری از توقف واحدهای دیگر در زمان توقف احتمالی، امکان فروش نیتروژن مایع مازاد و بی نیازی از خرید نیتروژن مایع در زمان تعمیرات اساسی از مهم‌ترین مزیت‌های این طرح است.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول