اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دومین روز دهه فجر صورت گرفت

بهره‌برداری از 5 طرح و پروژه توانبخشی بهزیستی بیرجند

مدیر اداره بهزیستی بیرجند گفت: همزمان با دومین روز دهه فجر پنج طرح و پروژه توانبخشی بهزیستی این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از 5 طرح و پروژه توانبخشی بهزیستی بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن شرفی ظهر امروز در مراسم افتتاح چند طرح توانبخشی در بیرجند اظهار داشت: توانمند‌سازی، بازتوانی و توانبخشی گروه‌های جامعه هدف یکی از مهم‌ترین اهداف بهزیستی بوده که در این راستا اقدامات و فعالیت‌های خوبی توسط بهزیستی بیرجند صورت گرفته است.

شرفی تصریح کرد: تغییر نگرش در جامعه هدف و عدم اکتفا به پرداختی‌های مستمر و هزینه‌های معیشتی در معلولان یکی دیگر از اقدامات بهزیستی بیرجند مطرح شده است.

مدیر اداره بهزیستی بیرجند در ارتباط با پرداخت تسهیلات خود اشتغالی و مشاغل خانگی جامعه هدف بهزیستی گفت: با توجه به نوع شغل انتخابی به هر مددجو  10 تا 20 میلیون تومان تسهیلات خود اشتغالی و یک تا چهار میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت می‌شود.

شرفی اذعان داشت: پرونده‌هایی که شرایط اشتغال را داشته باشند پس از بررسی‌های لازم با دادن وام‌های مشاغل خانگی و خود اشتغالی مورد حمایت قرار گرفته و پس از دریافت تسهیلات از چرخه حمایت خارج می‌شوند.

لازم به ذکر است راه‌اندازی مغازه پوشاک، راه‌اندازی آرایشگاه، مغازه خیاطی، خوار و بارفروشی و شرکت گاز از جمله طرح‌های امروز بود که برای افتتاح آن 410 میلیون ریال هزینه شده و زمینه اشتغال  10 نفر از مددجویان زیرپوشش بهزیستی بیرجند نیز فراهم شد.

انتهای پیام/69017/ق20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول