اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه قم:

عدم آشنایی همسران با وظایف خود علت عمده طلاق است

استاد حوزه و دانشگاه قم گفت: علت عمده طلاق‌ها این است که زن و شوهر با وظایف خود آشنا نیستند.

عدم آشنایی همسران با وظایف خود علت عمده طلاق است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد طهماسبی ظهر امروز در همایش تجلیل از زوجین امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر استان قزوین که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی این استان برگزار شد، اظهار کرد: علت عمده طلاق‌ها این است که زن و شوهر با وظایف خود آشنا نیستند و وارد حریم شخصی یکدیگر می‌شوند.

وی با بیان اینکه وضعیت خانواده امروز در دنیا وضعیت مطلوبی نیست، افزود: در جهان غرب چیزی به نام نهاد خانواده نداریم و در کشور آمریکا 10 میلیون سگ و گربه در منازل وجود دارد که افراد خلأ عاطفی خود را با آنان پر می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه قم با اشاره به اینکه ازدواج با همجنس یا محارم در برخی از کشورهای غربی قانونی است، ادامه داد: از هر چهار مورد ازدواج یک مورد منجر به طلاق می‌شود و روزانه 500 زوج به صورت توافقی از یکدیگر جدا می‌شوند.

طهماسبی عنوان کرد: ماهانه 12 هزار پرونده طلاق وارد قوه قضائیه می‌شود که در 80 درصد آنها زنان متقاضی طلاق هستند و 24 درصد طلاق‌ها نیز در کمتر از یک سال نخست ازدواج صورت گرفته است.

استاد حوزه و دانشگاه قم با بیان اینکه میانگین عمر زندگی مشترک که طلاق در آن به ثبت رسیده، 7.5 سال است، عنوان کرد: امروزه وضعیت خانواده‌ها نامناسب است و مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی‌های خود، مسئله خانواده‌ها را یک مسئله جدی در کشور مطرح کرده و خواستار آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی هستند.

وی بیان کرد: طلاق در کشور دارای چهار عامل اصلی است و علت عمده آن نیز آشنا نبودن زن و شوهر با وظایف خود و ورود در حریم شخصی یکدیگر است.

استاد حوزه و دانشگاه قم ادامه داد: بخش عمده مراجعات به مشاوران خانواده را طلاق‌ها تشکیل می‌دهد؛ در حالی که افراد برای دریافت مشاوره پیش از ازدواج به کارشناس و مشاور مراجعه نمی‌کنند.

طهماسبی با اشاره به اینکه در تهران از هر سه ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شود، اذعان کرد: ازدواج کردن کاری آسان و حفظ آن دشوار است و به همین دلیل باید دو طرف رابطه پیش از ازدواج با ویژگی‌های یکدیگر آشنا شوند.

استاد حوزه و دانشگاه قم عنوان کرد: زن و شوهر برای حفظ زندگی خود باید محبت خود را به یکدیگر ابراز کنند، در نحوه خطاب کردن و برقراری ارتباط صمیمیت کلامی داشته باشند و مردان بدانند که زنان بر مسائل عاطفی حساس هستند و ابراز علاقه و بی‌تفاوت نبودن شوهر برای آنان مهم است.

وی با تأکید بر ضرورت شادابی، محبت، گذشت، خوشبینی و خوش خلقی هر یک از دو طرف با دیگری به منظور تداوم زندگی تصریح کرد: همچنین زن و شوهر باید از تک فرزندی خودداری کنند زیرا این موضوع آسیب‌های فراوانی به همراه دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز طی سخنانی در این مراسم امدادگران را ایثارگران عرصه امداد و نجات برشمرد و اظهار کرد: همان گونه که رزمندگان ایران در دوران دفاع مقدس با ایثار جان خود موجب حفظ نظام شدند، امدادگران نیز با فداکاری‌های خود از جان مردم محافظت می‌کنند.   

در این مراسم هشت زوج امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر استان قزوین که تاریخ عقد آنها از ابتدای سال 91 تاکنون بوده است، با دریافت لوح تقدیر از سوی استاندار قزوین و هدایای نقدی مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/77011/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول