اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

لزوم همکاری دستگاه‌های فرهنگی برای کاهش آمار طلاق

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت تکان‌دهنده افزایش طلاق در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: برای کاهش این معضل اجتماعی همه دستگاه‌های فرهنگی باید وارد میدان شوند.

لزوم همکاری دستگاه‌های فرهنگی برای کاهش آمار طلاق

فضل‌الله اتابک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اینکه هر جامعه به نوبه خود دارای مشکلات و معضلات اجتماعی است، اظهار داشت: برای رفع این مشکلات باید تمام دستگاه‌ها با هم همکاری جدی و موثر داشته باشند.

وی افزود: برای رفع معضلات اجتماعی در سطح کهگیلویه و بویراحمد تلاش می‌شود، ولی به دلیل فقدان برنامه مدون تاکنون نتوانسته‌ایم در برخی زمینه‌ها از بروز معضلات جلوگیری کنیم.

اتابک با اشاره به افزایش میزان طلاق در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: افزایش آمار طلاق در استان تکان‌ دهنده است و باید به فکر چاره‌ای اساسی برای رفع این معضل اجتماعی باشیم.

این مسئول اضافه کرد: نبود شناخت زوجین از یکدیگر، اختلاف سطح طبقاتی و نبود سازش از دیگر دلایل بروز این معضل در جامعه است که بایستی قبل از ازدواج به جوانان این موارد را آموزش داد.

وی با اشاره به نقش موثر مشاوره قبل از ازدواج در کاهش این معضل اجتماعی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که خدمات مشاوره در بهترین زمان و به سرعت به زوجین چه قبل و چه بعد از ازدواج ارائه شود.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد ورود مراکز علمی و دانشگاهی به واکاوی دلایل افزایش طلاق در استان را بسیار مهم دانست و افزود: قطعا با رویکرد علمی در زمینه کشف دلایل این معضل می‌توان با راهکارهای مناسب آن را کاهش داد.

اتابک یادآور شد: مداخله مراکز اورژانس اجتماعی بهزیستی در بحران‌های خانوادگی نقش موثری در کاهش تنش‌ها در میان زوجین دارد، ولی باید تلاش کنیم که از ظرفیت سمن ها و تشکل‌های مردمی نیز در این زمینه استفاده کنیم.

این مسئول به راه‌اندازی مراکز خاص ویژه آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد بر اساس وظایف محوله در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های مهمی را اجرا می‌کند.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های اجرایی در اورژانس اجتماعی را شامل طرح مداخله در بحران خانوادگی، راه‌اندازی خط 123، خودروی خدمات سیار، مداخله در خانواده و مداخله در کاهش طلاق عنوان کرد.

انتهای پیام/82008/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول