اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی شهرستان ابهر خبر داد

750 مورد مداخله در طلاق توسط اورژانس اجتماعی در ابهر

رئیس بهزیستی شهرستان ابهر گفت: 750 مورد مداخله در موارد طلاق توسط اورژانس اجتماعی در شهرستان ابهر صورت گرفته است.

750 مورد مداخله در طلاق توسط اورژانس اجتماعی در ابهر

شهرام رجبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: بهزیستی شهرستان ابهر با چهار واحد تخصصی 720 نفر را زیر پوشش دارد.

رئیس بهزیستی شهرستان ابهر با اشاره به اینکه این اداره دارای چهار واحد تخصصی است، اضافه کرد: واحدهای اجتماعی، توانبخشی، فرهنگی و مشارکت‌های مردمی به عنوان واحدهای مختلف این اداره است.

این مسئول با اشاره به اینکه در این شهرستان دو مرکز نگهداری از معلولان ذهنی وجود دارد، تصریح کرد: این مراکز به نام‌های فرزانگان و افق به تفکیک جنسی به ارائه آموزش مهارت‌های زندگی، هنرآموزی، حرفه‌آموزی و توانبخشی می‌پردازند.

وی با اشاره به 17 مهد کودک زیر پوشش بهزیستی خاطرنشان کرد: بیش از 800 کودک در این مهدها به تحصیل و آموزش مشغول هستند.

رجبی یکی از مهمترین اهداف بهزیستی را اشتغال زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست دانست و بیان داشت: این اداره در صدد آموزش این بانوان به وسیله سازمان فنی و حرفه ای است که در این زمینه بهزیستی تسهیلاتی به آنان اعطا می‌کند.

رئیس بهزیستی شهرستان ابهر با اشاره به تاسیس شرکت تعاونی گروه شهد شفابخش ابهر رود، این مرکز را یک نمونه از مراکزی خواند که با هدف اشتغال زنان راه اندازی شده است و اعلام کرد: از سوی بهزیستی ابهر دو قطعه باغ برای مددجویان خریداری و در اختیارشان گذاشته شده است.

این مسئول با بیان اینکه این باغات شامل باغ انگور و باغ بید مشک است، عنوان کرد: با همکاری بهزیستی ابهر و جهاد کشاورزی ارومیه قلمه‌های اصلاح شده بید مشک از جنگل‌های بینالود تهیه و در سال 1390 باغ بید مشک برای نخستین بار در استان زنجان احداث شد.

وی با اشاره به وجود یک دستگاه اورژانس اجتماعی 123 در شهرستان ابهر اظهار کرد: در این آمبولانس پرسنلی مجرب متشکل از روانشناس، مدد کار و مشاورین مجرب برای ارائه خدمات آمادگی دارند.

رجبی ادامه داد: مسئولیت اورژانس اجتماعی کمک به کودکان مورد آزار جسمی، موارد همسر آزاری، دختران و زنان فراری، کودکان کار و مداخله در بحران طلاق است.

رئیس بهزیستی شهرستان ابهر از 750 مورد مداخله اورژانس اجتماعی در طلاق خبر داد و افزود: 58 مورد نیز از طریق تماس‌های مردمی نیز منجر به مداخله در بحران‌های خانوادگی شده است.

این مسئول با اشاره به وجود سه مرکز درمانی کمپ اعتیاد برای معتادان ابهری گفت: این افراد در دوره یک تا سه ماهه بستری شده و تحت درمان قرار می‌گیرند.

وی از فعالیت سه مرکز متادون درمانی در ابهر یاد کرد و ادامه داد: در این مراکز توسط پزشکان مورد روان درمانی قرار می‌گیرند.

رجبی با بیان اینکه بهزیستی ابهر به عنوان رئیس کمیته پیشگیری از اعتیاد دستگاه‌های اجرایی شناخته شده است، گفت: این اداره به عنوان رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان معرفی شده است.

رئیس بهزیستی شهرستان ابهر از تشکیل کارگاه‌های آموزشی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان خبر داد و اذعان داشت: این کارگاه‌ها در مهدکودک‌ها، مدارس ابتدایی و متوسطه، دانشگاه‌ها و در پادگان‌ها برای سربازان برپا می‌شود.

انتهای پیام/73009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول