اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان‌:

‌بستر حضور جوانان و مهارت‌آموزان ‌در المپیاد ملی مهارت فراهم شود

مدیر کل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان از نمایندگان دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، بنیاد نخبگان، پارک علم و فناوری، صنایع و صنوف، آموزش و پرورش خواست زمینه و بستر حضور جوانان و مهارت‌آموزان را در المپیاد ملی مهارت فراهم کنند.

‌بستر حضور جوانان و مهارت‌آموزان ‌در المپیاد ملی مهارت فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان، محمد جهانتیغی در نخستین نشست شرکت کنندگان المپیاد ملی مهارت با تاکید بر ضرورت فراهم‌سازی مقدمات حضور علاقمندان و جوانان در این رقابت‌ها اظهار داشت: این سازمان به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت (WSI) به طور سالانه مسابقات ملی مهارت را در سطح کشور برگزار و برگزیدگان این رقابت‌ها را برای حضور در رقابت‌های جهانی مهارت که هر دو سال یک بار در یکی از کشورهای دنیا برگزار می‌شود اعزام می‌کند.

جهانتیغی ابراز داشت: این مسابقات در طی سه مرحله انجام می‌شود که در مرحله نخست شهرستانی این رقابت به صورت کتبی و در 25 بهمن ماه سال جاری در شهرهای استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: مرحله استانی این رقابت‌ها به صورت پروژه‌ای و در اردیبهشت ‌ماه سال آینده و همچنین مرحله کشوری نیز در شهریور ماه سال آینده دنبال خواهد شد.

مدیر کل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: مرحله شهرستانی رقابت‌های مهارت در ابتدا به صورت آزمون کتبی و به طور همزمان در کشور برگزار خواهد شد که از میان قبول شدگان مرحله شهرستانی با برگزاری آزمون به صورت پروژه ای نسبت به انتخاب نفرات برتر و معرفی به مرحله استانی و سپس کشوری اقدام می‌شود.

وی گفت: جوانان ماهر شامل مهارت آموخته گان آموزش فنی وحرفه ای، دانش‌آموزان آموزش و پرورش شاخه کار و دانش و همچنین  فنی و حرفه‌ای و نظری، دانشجویان آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش عالی و همچنین نیروهای کار شاغل در واحدهای صنعتی و صنفی می‌توانند در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

جهانتیغی در این نشست با تاکید بر اهمیت و ضرورت اجرای مسابقات ملی مهارت به منظور ایجاد انگیزه و ترغیب و تشویق جوانان در مهارت‌آموزی از نمایندگان تمامی دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، بنیاد نخبگان، پارک علم و فناوری، صنایع و صنوف، آموزش و پروش استان خواست تا زمینه و بستر حضور جوانان و مهارت‌آموزان را در این رقابت‌ها تسهیل و فراهم کنند.

نخستین نشست هم‌اندیشی و هماهنگی به منظور فراهم‌سازی بستر حضور جوانان در پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت سال 1393 با حضور رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، بنیاد نخبگان، پارک علم و فناوری، آموزش و پرورش، صنایع و صنوف و نهادهای دولتی و غیر‌دولتی در زاهدان برگزار شد.

انتهای پیام/75005/ش/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول