اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی روزهای 5 و 6 بهمن‌ماه سال‌جاری

چهارمین المپیاد فرش دستباف در استان زنجان برگزار می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: چهارمین المپیاد فرش دستباف در روزهای پنجم و ششم بهمن در بین دانش‌آموزان رشته فرش دستباف در استان زنجان برگزار می‌شود.

چهارمین المپیاد فرش دستباف در استان زنجان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، علی معصومی اظهار داشت: این المپیاد با هدف ایجاد انگیزه به منظور تحصیل علوم و کسب مهارت‌های علمی دانش‌آموزان فرش دستباف، ارزیابی توان علمی دانش‌آموزان و شناسایی دانش‌آموزان مستعد و نمونه در سطح استان و کشور برگزار می‌شود.

وی آشنایی بیشتر جامعه با فرش دستباف و ترویج فرهنگ فرشبافی به عنوان یک فعالیت هنری و سرگرمی را یکی دیگر از اهداف برگزاری المپیاد فرش دستباف دانست و اظهار داشت: این المپیاد برای بار دوم در استان برای دانش‌آموزان رشته سوم هنرستان برگزار می‌شود.

معصومی تصریح کرد: این المپیاد در رشته‌های طرح و رنگ، بافت و رنگرزی در سطح دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

این مسئول افزود: کسانی می‌توانند در مرحله نهایی شرکت کنند که بالاترین امتیاز لازم را در مرحله مقدماتی المپیاد کسب و به عنوان منتخبان استان از سوی سازمان برای شرکت در مرحله نهایی‌، معرفی می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یادآور شد: در مقطع دانش‌آموزی، آزمون به صورت تئوری و عملی بوده و نمرات مربوطه ملاک تعیین منتخبان است.

وی اظهار داشت: زمان برگزاری آزمون مقدماتی در استان زنجان پنجم و ششم بهمن بوده و مرحله نهایی 13 تا 15 اسفند در استان یزد برگزار خواهد شد.

عدم وجود دانش‌آموختگان سال سوم رشته فرش دستباف در شاخه کار و دانش در سالیان گذشته علتی بود که این مقام مسئول آن را دلیل برگزار نشدن المپیاد در سال‌های گذشته در استان زنجان عنوان کرد.

معصومی خاطرنشان ساخت: نخستین دوره برگزاری این المپیاد در استان زنجان در سال 87 برگزار شد که در آن، استان موفق به کسب مقام سوم کشوری در رشته بافت شد.

انتهای پیام/2308/ل/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول