اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

اقتصاد فرهنگی باید تقویت شود

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه اقتصاد فرهنگی باید تقویت شود، گفت: یکی از مشکلات اصلی دستگاه‌های فرهنگی نبود بودجه مناسب است و زمانی که اقتصاد فرهنگی کامل شود، می‌توانیم، اهداف فرهنگی خود را عملیاتی کنیم.

اقتصاد فرهنگی باید تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی امشب در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه قرآن کریم استان کرمان در جمع خبرنگاران با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: نمایشگاه قرآن کرمان را بسیار خوب دیدم و یکی از بهترین برنامه‌های ویژه دهه فجر است.

نمایشگاه قرآن کرمان رضایت مردم را به دست آورده است

وی ابراز داشت: استقبال از نمایشگاه قرآن کریم استان کرمان مطلوب است و این امر نشان می‌دهد که کار خوبی انجام شده است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه فرهنگ قرآنی روز‌به‌روز توسعه می‌یابد، تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی و قرآنی باید در زندگی مردم تاثیر بگذارد.

رزم‌حسینی عنوان کرد: اینکه کتاب‌های زرین را چاپ کنیم و فقط در کتابخانه‌ها قرار دهیم، فایده‌ای ندارد و قرآن و نهج‌البلاغه باید در زندگی مردم به صورت کاربردی و عملیاتی باشد.

وی بیان داشت: به مردم کرمان توصیه می‌کنم که به نمایشگاه قرآن کریم کرمان بیایند و از خدمات ارائه شده در غرفه‌های نمایشگاه استفاده کنند.

از فعالان قرآنی حمایت می‌کنیم

مقام عالی دولت در استان کرمان تصریح کرد: غرفه‌هایی که آثار تولیدی در نمایشگاه قرآن کریم کرمان را ارائه کرده بود، بیش از سایر غرفه‌ها مورد توجه من قرار گرفت.

رزم‌حسینی افزود: اگر تولید فعال شود، اشتغال بیشتر می‌شود و کسب و کار رونق می‌گیرد.

وی اظهار داشت: با مسئولان غرفه‌هایی که آثار تولیدی در نمایشگاه قرآن کریم ارائه کرده بود، صحبت کردم و به آنها گفتم که وام‌های اشتغالزایی برای رونق کسب و کار در اختیارشان قرار می‌دهیم.

اقتصاد فرهنگی باید تقویت شود

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه اقتصاد فرهنگی باید تقویت شود، بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی دستگاه‌های فرهنگی نبود بودجه مناسب برای انجام فعالیت‌های فرهنگی است و زمانی که اقتصاد فرهنگ را کامل کنیم، می‌توانیم، اهداف فرهنگی خود را عملیاتی کنیم.

رزم‌حسینی تصریح کرد: ما فعالیت‌های فرهنگی را به اندازه کارهای اقتصادی در استان کرمان دنبال می‌کنیم و حمایت از جامعه قرآنی را در دستور کار داریم.

وی از دیدار با حافظان بین‌المللی استان کرمان طی روزهای گذشته خبر داد و خاطر نشان کرد: باید جوانان را برای حضور در عرصه‌های قرآنی تشویق کنیم.

ایجاد فرهنگ قرآنی یکی از خدمات شاخص انقلاب اسلامی

مقام ارشد استان کرمان ایجاد فرهنگ قرآنی را یکی از خدمات شاخص انقلاب اسلامی خواند و ابراز داشت: در دوران قبل از انقلاب اسلامی حتی یک نمایشگاه قرآن کریم در ایران برگزار نشد، اما در حال حاضر نمایشگاه‌های قرآن در سراسر کشور ما برگزار می‌شود و شاهد شور و نشاط قرآنی هستیم.

رزم‌حسینی ادامه داد: ما باید فرهنگ قرآنی را در زندگی مردم به صورت عملی نشان دهیم و فرهنگ قرآنی را مردمی کنیم و مردم در توسعه فرهنگ قرآنی شرکت کنند و دولت فقط حمایت کند.

دانشگاهیان سرمایه اصلی برای توسعه کرمان

وی عنوان کرد: طی دوران قبل از انقلاب اسلامی فقط یک موسسه آموزش عالی در استان کرمان فعالیت می‌کرد در حالی که امروز بیش از 110 مرکز آموزشی در این خطه فعال هستند.

رزم‌حسینی با ارائه مثالی در مورد محرومیت‌های دوران قبل از انقلاب اسلامی افزود: در کهنوج از ژنراتور برق استفاده می‌کردند، اما این منطقه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برق‌دار شده است و شهری پیشرفته و تمیز است، گرچه با شهر ایده‌آل هنوز فاصله دارد.

وی از تحصیل 10 هزار دانشجو در شهرستان کهنوج خبر داد و خاطر نشان کرد: این آمار بی‌نظیر و در واقع تولید ثروت اجتماعی است.

استاندار کرمان افزود: دانشجویان و دانشگاهیان سرمایه‌های انسانی برای توسعه استان کرمان هستند.

پیشنهادات استاندار کرمان برای انتخاب مشاور رسانه‌ای

رزم‌حسینی در ادامه سخنان خود به نقش رسانه‌ها در جامعه پرداخت و اذعان داشت: رسانه‌ها ابزار مناسبی برای ایجاد فرهنگ قرآنی در بین مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه نظام و دولت بدون رسانه نمی‌تواند، رابطه مطلوبی را با مردم برقرار کند، گفت: قبل از انقلاب اسلامی فقط دو نشریه در استان کرمان فعالیت می‌کرد و در حال حاضر تعداد رسانه‌های کرمان به بیش از 170 مورد رسیده است.

رزم‌حسینی از اهالی رسانه استان کرمان خواست تا با انجام انتخابات آزاد و سالم دست به انتخاب مشاور استاندار بزنند و ثابت کنند، دموکراسی در رسانه‌های این خطه وجود دارد.

مقام عالی دولت در استان کرمان بیان داشت: از اصحاب رسانه استان کرمان می‌خواهم که در انتخاب مشاور استاندار در سطح کشور پیشگام شوند و نشان دهند که سطح فرهنگ رسانه‌ها در استان کرمان بالاست.

رزم‌حسینی با تاکید بر اینکه در بین گزینه‌ها برای مشاور استاندار کرمان بانوان هم باید شرکت داشته باشند، خاطر نشان کرد: فرقی برایم نمی‌کند که مشاور رسانه‌ای دارای چه دیدگاه سیاسی است، بلکه فقط باید وفادار به نظام جمهوری اسلامی باشد و اهالی رسانه سه نفر را به ما معرفی کنند و بعد ما یک نفر را انتخاب می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال خبرنگار فارس که شما چه انتظاری از مشاور رسانه‌ای خود دارید، گفت: از مشاور رسانه‌ای خود می‌خواهم که در زمینه اطلاع‌رسانی دقیق و صحیح فعالیت کند و برای افزایش ارتباط بیشتر بین مردم و استاندار با بهره‌گیری از توان رسانه‌ها تلاش داشته باشد.

مشاور رسانه‌ای باید بی‌غرض باشد

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه ما باید اعتماد مردم را به نظام جمهوری اسلامی بیشتر کنیم، بیان داشت: مشاور رسانه‌ای من باید بدون غرض اطلاعات صحیحی را از رسانه‌های مختلف در اختیارم قرار دهد.

وی عملکرد رسانه‌ها در بحث نظارت بر دستگاه‌های اجرایی را مهم خواند و تصریح کرد: انجام نظارت توسط دستگاه‌های دولتی میسر نیست و مردم باید ما را در این راه یاری کنند.

این مسئول اذعان داشت: ما باید از میان مردم و اقشار مختلف جامعه افرادی را به عنوان ناظران افتخاری انتخاب کنیم تا نظارت دقیقی بر تمام برنامه‌ها صورت گیرد.

انتهای پیام/80019/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول