اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دامپزشکی‌ نرماشیر خبر داد

معاینه رایگان دام‌های منطق عشایری نرماشیر

مدیر شبکه دامپزشکی‌ نرماشیر از معاینه رایگان دام‌های منطق عشایری شهرستان خبر داد.

معاینه رایگان دام‌های منطق عشایری نرماشیر

‌حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نرماشیر اظهار داشت: بروز خشکسالی‌های اخیر علتی بر شیوع بیماری‌های مختلف دامی و تهدید سلامت دام‌ها به ویژه دام‌های عشایری شهرستان است.

وی افزود: در ایام شبکه دامپزشکی نرماشیر با تشکیل دو اکیپ سیار به روستاها و مناطق عشایری، دو بخش مرکزی و روداب اعزام و به صورت رایگان دام‌ها را معاینه ‌می‌کنند.

جعفری گفت: به دلیل اینکه یکی از عوارض ناشی از خشکسالی، ابتلای دام‌ها به بیماری‌های انگلی از جمله بیماری‌های انگلی خارجی دام است، سمپاشی بدن دام و اماکن دامی می‌تواند در کاهش این بیماری‌ها موثر باشد و به همین منظور در این ایام عملیات‌های مذکور به طور مضاعف انجام می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی در روزهای 19 بهمن ‌ماه دام‌های شهرستان نرماشیر به صورت رایگان توسط مرکز درمانی بخش خصوصی شهرستان معاینه می‌شوند.

جعفری خاطر نشان کرد: از آنجا که آموزش یکی از اصلی‌ترین راه‌های ‌مبارزه با بیماری‌های دامی تلقی می‌شود، برگزاری کلاس‌های آموزشی با هدف ارتقای سطح آگاهی دامداران و دانش‌آموزان در روستاها و مدارس منطقه از دیگر اقدامات شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر در ایام‌الله دهه فجر است.

وی بیان داشت: بازدیدهای مشترکی با مرکز بهداشت شهرستان از رستوران‌ها و مراکز عرضه فرآورده خام دامی در دهه فجر ‌سال جاری به صورت ویژه انجام می‌شود.

انتهای پیام/80026/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول