اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر کره جنوبی در ایران:

تکواندو نقطه دوستی ایران و کره است/ برگزاری جام سفیر ایران در کره

سفیر کره جنوبی در ایران گفت: پیشنهاد کردیم رشته تکواندو نقطه دوستی بین ایران و کره جنوبی تعیین شود.

تکواندو نقطه دوستی ایران و کره است/ برگزاری جام سفیر ایران در کره

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سونگ وونگ یئوب بعد از ظهر امروز در نشست خبری که در سرای ورزشکاران به مناسبت رقابت‌های تکواندو جام سفیر برگزار شد، اظهار داشت: امروز از تهران عازم اصفهان شدم تا در دومین دوره رقابت‌های قهرمانی کشور با عنوان جام سفیر که سی و پنجمین دوره رقابت‌های قهرمانی کشور است حضور پیدا کنم.

وی تصریح کرد: جا دارد از فولاد گر رئیس فدراسیون و رئیسی رئیس هیئت تکواندو استان اصفهان تشکر کنم، سال گذشته این رویداد ورزشی به عنوان برنامه نمادین برای توسعه دوستی و گسترش روابط دو کشور در سالروز برقراری روابط حسنه دو کشور برگزار شد.

سفیر کره جنوبی در ایران ادامه داد: فدراسیون تکواندو با نمایندگی شرکت «ال جی» در ایران تفاهم نامه‌ای امضا کردند که قرار شد هر ساله رقابت‌های جام سفیر را برگزار کنیم و پس از آن با پولادگر توافق کردیم این رقابت‌ها را در سطح گسترده‌ای به انجام برسانیم.

وی متذکر شد: برای دومین دوره جام سفیر که در اصفهان برگزار می‌شود برنامه‌ریزی خوبی کردیم سال جاری، رقابت‌های آسیایی در اینچوان کره جنوبی برگزار می‌شود که من به عنوان سفیر اطمینان دارم ایرانیانی که به این رقابت‌ها می‌روند به مدال طلا می‌رسند.

وونگ یئوب در پاسخ به این سئوال که آیا جامی به نام ایران در کره جنوبی وجود دارد یا خیر افزود: چنین جامی نداریم اما قصد داریم جامی را تحت عنوان جام سفیر ایران در کره جنوبی برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: به ایران علاقه دارم و حس خوبی نسبت به شهر اصفهان دارم چرا که فرهنگ را در این شهر حس می‌کنم.

سفیر کره جنوبی در ایران در پاسخ به این سئوال که چه عاملی موجب پیشرفت تکواندو ایران شده است  تصریح کرد: دلیل اصلی این موضوع وجود آقای پولادگر است، این ورزش مربوط به کشور کره جنوبی است اما پیشرفت این رشته در ایران به طور کامل ملموس است چرا که به خاطر وجود جاده ابریشم این رشته میان ایرانی‌ها رسوخ پیدا کرده است و آن‌را به خوبی انجام می‌دهند.

وی در پایان تأکید کرد: پیشنهاد کردیم رشته تکواندو نقطه دوستی بین ایران و کره جنوبی تعیین شود.

انتهای پیام/63020/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول