اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

13/بهار 92

انقلاب اسلامی با احیای هویت دینی حضور مردم در صحنه‌های مختلف را ‌تضمین کرد‌

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه گفت: انقلاب اسلامی با احیای هویت دینی حضور مردم در صحنه‌های مختلف را ‌تضمین کرد‌.

انقلاب اسلامی با احیای هویت دینی حضور مردم در صحنه‌های مختلف را ‌تضمین کرد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، این جشن که با عنوان جنگ شادی به مدت 10 روز در کانون شهید مطهری قروه در دو نوبت صبح و شب پذیرای علاقمندان به موسیقی و تئاتر خواهد بود که در نخستین روز از آغاز فعالیت خود شاهد استقبال گسترده دانش‌آموزان دختر بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه در مراسم آغاز به کار این مراسم، گفت: بدون شک، بالاترین و والاترین عنصری که در موجودیت هر جامعه دخالت اساسی دارد، فرهنگ آن جامعه است.

احمد رسولی با بیان اینکه فرهنگ هر جامعه، هویت آن جامعه را تشکیل می‌دهد و حیات و مرگ یک جامعه، به حیات و مرگ فرهنگ آن جامعه وابسته است، تصریح کرد: از نظر فرهنگی، فرهنگ کشور، قبل از انقلاب، بیشتر برگرفته و متأثر از فرهنگ منحط غرب و عرصه فرهنگی کشور، صحنة تاخت و تاز بیگانگان بود و رژیم گذشته نیز به اشکال مختلف، در گسترش و تسلط این فرهنگ مبتذل، تلاش می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: حاکمان وقت نیز نه تنها به ارزش‌ها، سنت‌ها و معتقدات جامعه که عمیقاً ریشه مذهبی داشتند بی‌اعتنا بودند، بلکه به طرق مختلف، سعی در از بین بردن ارزش‌های مسلط بر جامعه و جایگزین کردن فرهنگ بیگانه داشتند.

به گفته رسولی آزادی و بی‌بند و باری، رواج فساد و فحشا، عدم مراعات عفت عمومی، برگزاری جشن‌های سلطنتی و تغییر تاریخ هجری و جایگزینی تاریخ شاهنشاهی به منظور بازگشت به ارزش‌ها و سنت‌های قبل از اسلام و تبلیغ و ترویج آنها بخشی از تلاش‌هایی بود که سعی در از بین بردن ارزش‌ها در جامعه داشت.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با احیای فرهنگ، تفکر و هویت دینی، شخصیت مردم، به ویژه نسل جدید و حضور فعال آنان را در صحنه‌های مختلف اجتماعی، تثبیت و تضمین کرده است، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی، نقطه عطفی برای احیای هویت دینی و نفی هرگونه خودباختگی بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه اظهار داشت: انقلاب اسلامی این باور را در میان ملت‌های مسلمان ایجاد کرد که می‌توان با تکیه بر فرهنگ اصیل اسلامی و هویت دینی به مجد و عظمت واقعی دست یافت.

وی تصریح کرد: در واقع، انقلاب اسلامی با ساختار فرهنگ دینی خود فرهنگ استعماری غرب را زیر سؤال برد و به همین جهت، نظام استکباری غرب، به نابودی فرهنگ انقلاب و نظام مبتنی بر آن همت گماشته است و امروز به اعتراف صریح نظریه‌پردازان غربی، درگیری اصلی بین فرهنگ انقلاب و نظام اسلامی با فرهنگ غربی است.

رسولی گفت: استعمار نو شگردهای خود را برای غارت اموال و منابع کشورهای جهان سوم بر پایه سلطه فرهنگی استوار ساخته است، که بیگانه ساختن مسلمانان از فرهنگ اصیل اسلامی از بارزترین توطئه‌های استعمارگران در تثبیت سلطه بر کشورهای اسلامی بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) با درک عمیق از علل عقب‌ماندگی مسلمانان ، عزت مسلمانان را در بازگشت به هویت دینی خودشان اعلام کردند، افزود: پس از انقلاب اسلامی، احیای فرهنگ اسلامی و ارزش‌های آن مورد توجه قرار گرفت و علاوه بر مراکز آموزشی کشور رسانه‌های گروهی اعم از صدا و سیما، روزنامه‌ها، مجلات و حتی سینما، تئاتر و سایر وسایل هنری فرهنگی در جهت رشد فرهنگ جامعه اسلامی به کار گرفته شدند.

وی یکی دیگر از دستاوردهای فرهنگی انقلاب را مشخص شدن جایگاه واقعی زن مسلمان در خانه و اجتماع برشمرد و اظهار داشت: بر اساس خودباختگی فرهنگی و رواج ارزش‌های غربی در عصر پهلوی، هویت اسلامی زن مسلمان ایرانی مورد تهدید واقع شده بود.

رسولی گفت: پس از انقلاب اسلامی جایگاه زن در جامعه اسلامی تبیین شد و همانگونه که زنان در جریان انقلاب فعالیت داشتند پس از انقلاب به جایگاه واقعی که مسئولیت در برابر مصالح اجتماعی و سیاسی جامعه و حضور فعال در صحنه‌های مختلف بود دست یافتند.

انتهای پیام/79009/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول