اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

جشن‌های انقلاب پرشورتر برگزار شود

امام جمعه شهر آبیک بر برگزاری جشن‌های انقلاب اسلامی در این شهرستان به صورت پرشورتر از سوی مسئولان تأکید کرد.

جشن‌های انقلاب پرشورتر برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهر آبیک در مسجد ولی عصر (عج) این شهر اظهار داشت: موضوع هسته‌ای، بهانه‌ای برای نظام سلطه است چراکه به فرض اگر این موضوع را کنار بگذاریم نظام سلطه آرام نمی‌نشیند.

وی افزود: دلیل دشمنی نظام سلطه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، سلاح اتمی نیست بلکه دشمن می‌خواهد ایران، رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته و حزب‌الله و حماس را تروریست بنامد.

خطیب جمعه شهر آبیک ادامه داد: هیئت دیپلماسی جمهوری اسلامی، نباید فریب لبخندهای فریبکارانه استکبار جهانی را بخورد و به سخنانش اعتماد کند.

موسوی خاطرنشان کرد: شرارت‌های استکبار جهانی به ویژه آمریکا از روی اقتدار و قدرت نیست بلکه از روی عجز، ترس و واهمه‌ای است که سراسر وجودشان را فرا گرفته است.

وی بیان کرد: همان گونه که فجر آفرینان با دل و جان و مقاومتی ستودنی در برابر رژیم شاهنشاهی ایستادند امروز نیز ملت ایران جانانه در برابر دشمنان داخلی و خارجی ایستاده و اجازه نمی‌دهد به زانو درآید.

*جمهوری اسلامی بیدی نیست که به باد دشمن بلرزد

امام جمعه شهر آبیک اضافه کرد: باد دشمنان نظام اسلامی اعم از باد صهیونست‌ها، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها هرگز مردم انقلابی را نخواهد لرزاند چراکه با وحدت در برابرشان ایستاده‌ایم.

موسوی اذعان داشت: دشمنان خارجی و دنباله‌های داخلی آنان که دیکته‌شان را نوشتند و جدولشان را پر کردند باید بدانند که مانند کف روی آب هستند چراکه به دلیل باطل بودن، طاقت ایستادن در برابر حق را ندارند و نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

وی افزود: مسئولان کشوری اعم از رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و سخنگوی وزارت امور خارجه و رئیس مجلس در خصوص اظهارات کری وزیر امور خارجه آمریکا که اذعان می‌کند هرگز اجازه نمی‌دهیم آب سنگین اراک را راه‌اندازی کنید و عقب‌نشینی آمریکا از خاورمیانه افسانه‌ای بیش نیست و اینکه ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست، بی‌معناست؛ پاسخی مناسب داده‌اند.

خطیب جمعه شهر آبیک ابراز داشت: اما پاسخ  فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پاسخی کوبنده‌تر بود چراکه ایشان اظهار کرده‌اند نبرد مستقیم با آمریکا، رویای مردان مومن و انقلابی در سراسر جهان است و این نوع تهدیدات، بهترین فرصت برای نبردی بزرگ و سرنوشت‌ساز برای مردان است.

موسوی گفت: حنای نظام سلطه دیگر رنگی ندارد و چنین سخنانی همچون گدازه‌های آتش است که از زبان دشمن بیرون می‌آید که بیانگر عجز، درماندگی، فروماندگی و ناتوانی‌اش است.

*جشن‌های انقلاب پرشورتر برگزار شود

امام جمعه شهر آبیک در بخش دیگری از خطبه‌ها با تاکید بر برگزاری جشن‌های انقلاب پرشورتر و گیراتر از سوی مسئولان در دهه فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی نور الهی است که با قدرت لایتناهی خدای متعال در ایران اسلامی روشن شده و هیچ گاه خاموش نمی‌شود.

موسوی افزود: خدای متعال انقلاب نورانی ایران اسلامی که نور اسلام، قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است را روشن کرده و تا رسیدن به سر منزل مقصود خاموش نمی‌شود. 

وی ادامه داد: نور انقلاب اسلامی تا افق‌های دوردست را روشن کرده و می‌رود تا همه کره خاکی را روشن کند.

موسوی در ادامه خطبه‌ها به تفسیر آیه 82 سوره مبارکه مائده پرداخت و گفت: در این آیه به دو نوع سوگند لغوی و با اراده و جدی اشاره شده است که سوگند لغوی و بیهوده در محاورات، هنگام خشم و هیجان جایگاه دارد و بر آن اثر شرعی، تکلیفی، وضعی و مجازاتی مترتب نیست.

وی اضافه کرد: ولی سوگند با اراده، جدی و عقد قلبی جایگاه خاصی دارد و به نام لفظ جلاله الله و اسمای حسنای الهی است و شکستن این نوع سوگند اثر شرعی و مجازات دارد که همان کفاره است.

موسوی اطعام به 10 فقیر، پوشاندن 10 فقیر و آزاد کردن یک برده را کفاره شکستن سوگند با اراده و جدی ذکر و خاطرنشان کرد: در صورت نداشتن این شرایط، فردی که سوگندش را شکسته می‌تواند سه روز متوالی روزه بگیرد که در روایتی به این موضوع تأکید شده است.

وی با تأکید بر اینکه انسان نباید از محور تقوا دور شده و ازمسیر تقوا منحرف شود افزود: انسان باید راه تقوا که همان صراط مستقیم است را بدون هیچ خوف، ناامنی و خطری در پیش بگیرد چراکه صراط مستقیم، انسان را به مقصد و مقصود می‌رساند.

انتهای پیام/77006/ت40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول