اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

محمدی در اختتامیه مسابقات شکوفه‌ها بیان کرد

انقلاب اسلامی ایران نتیجه عمل امام‌ خمینی(ره) به یک آیه از قرآن است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با توصیه حافظان و قاریان قرآن به همراه کردن دیگران با خود گفت: حضرت امام‌خمینی(ره) نمونه بارز عمل به قرآن کریم بودند و با همراهی امت با خود در عمل به یک آیه از قرآن آنان را سعادتمند کردند.

انقلاب اسلامی ایران نتیجه عمل امام‌ خمینی(ره) به یک آیه از قرآن است

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس آیین اختتامیه سی‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مقطع شکوفه‌ها شنبه 12 بهمن‌ماه 1392 با حضور حجت‌الاسلام «علی محمدی» نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در تالار فرهنگ تهران برگزار شد.

بنا‌ بر این گزارش در این برنامه، محمدی طی سخنانی با سپاس از خدای متعال برای تربیت فرزندان قرآنی در این مرز و بوم گفت: خدای متعال را شاکرم که به برکت انقلاب اسلامی فرزندان این مرز و بوم با قرآن آشنایی دارند و با حضور در مسابقات بین‌المللی امتیازات مناسبی بدست می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه هدف نهایی، همین حفظ و قرائت قرآن نیست اظهار داشت: قرائت و حفظ برای آشنایی با قرآن ضروری است اما هدف اصلی عمل به قرآن کریم است و همه اینها مقدمه است برای عمل به قرآن.

محمدی کسب خشنودی خداوند را یکی از اهداف مهم تدبر در قرآن دانست و گفت: قرائت قرآن باید در مسیری باشد که به تدبر برسد، البته باید تذکر هم داشته باشیم تا از هدف دور نشویم، باید دل و قلبمان را با تدبر در آیات الهی از خواب غفلت بیدار کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه با توصیه حافظان و قاریان به همراه کردن دیگران با خود اظهار داشت: باید شما حافظان و قاریان توجه کنید که در این راه تنها گام بر ندارید و دیگران را هم با خود همراه کنید، «امام‌خمینی(ره)»‌ هم همین کار را کرد و باید او را الگوی خود قرار دهیم.

محمدی «امام‌خمینی‌(ره)» را نمونه عمل به قرآن بیان کرد و در این خصوص اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم فرموده است: ای رسول، ما این قرآن را نازل کردیم تا مردم را از ظلمت و جهل نجات دهی و بسوی نور و سعادت ببری، «امام‌خمینی(ره)» نمونه عمل به این آیه بود زیرا وی می‌توانست به تنهایی به عبادت و راز و نیاز بپردازد اما با پایه‌گذاری انقلاب اسلامی همه امت را به این راه کشاند تا همگان سعادتمند شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس در انتهای این مراسم از نفرات برتر رشته‌های حفظ کل، تلاوت، حفظ 20 جزء و ترتیل قرآن کریم مقطع شکوفه‌ها تجلیل شد.

انتهای پیام/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول