اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

احیای موقوفات اعتماد از دست رفته مردم را جلب کرد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی شکل گرفتن انقلاب اسلامی را یک تحول بزرگ در حوزه وقف عنوان کرد و گفت: با احیای موقوفات اعتماد از دست رفته مردم جلب شد.

احیای موقوفات اعتماد از دست رفته مردم را جلب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی به مناسبت گرامیداشت آغاز ایام الله دهه فجر اظهار داشت: سربلندی و افتخار و عزت والای جمهوری اسلامی به برکت حرکت تاریخی امام راحل و رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری است.

وی تصریح کرد: وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان نظام و حمایت از ولایت فقیه عامل موفقیت‌های روزافزون جمهوری اسلامی ایران است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: حضرت امام خمینی(ره) دین اسلام را که در زوایای خانه‌ها محصور شده بود وارد عرصه کرد و با این رشادت بزرگ استقلال و آزادی را به ملت غیور ایران عطا کرد.

گرایلی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نقش مهم و به‌سزایی در احیای موقوفات داشته است، اذعان داشت: فتوای تاریخی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر بازگشت موقوفات به وقفیت و عمل به وقف عامل مهمی در احیای موقوفات و تثبیت اجرای آن و نیز یکی از برکات انقلاب اسلامی است.

وی نهضت اسلامی حضرت امام راحل و مردم بزرگوار ایران اسلامی که با انقلاب در تمام عرصه‌ها تحول ایجاد کردند، را انقلابی دانست که در حقیقت وقف به عنوان یکی از مولفه‌های اجتماعی و فرهنگی با آن حیاتی دوباره یافت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و به برکت این انقلاب عظیم سنت حسنه وقف از حاشیه به متن کشیده شد.

گرایلی یادآور شد: با احیای موقوفات، اعتماد از دست رفته مردم جلب شد به گونه‌ای که سال به سال شاهد وقوع وقف‌های جدید با رویکردها و نیات مورد نیاز جامعه ازسوی خیران و واقفان نیک‌اندیش هستیم.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر با مدیریت دقیق موقوفات و رعایت امانت‌داری نسبت به این سنت حسنه، وقف از حاشیه به متن جامعه آورده شده و به عنوان فرهنگ دینی، اجتماعی در جامعه رونق داده شده است.

انتهای پیام/22482/غ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول