اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از فرماندهان دهه 60 سپاه کامیاران:

برقراری امنیت پایدار مردمی همواره از اولویت‌های سپاه بود

یکی از فرماندهان دهه 60 سپاه شهرستان کامیاران گفت: برقراری امنیت پایدار مردمی همواره یکی از اولویت‌های سپاه بوده تا جایی که در اوایل انقلاب مردم برای ایجاد امنیت پایدار در قالب نیروهای بسیجی با سپاه همکاری می‌کردند.

برقراری امنیت پایدار مردمی همواره از اولویت‌های سپاه بود

حسین شبستری در حاشیه برگزاری مجمع بزرگ رزمندگان مهاجر و انصار شهرستان کامیاران، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: زمانی که به کامیاران آمدم، این شهرستان دارای 80 پایگاه عملیاتی بود که با گسترش بسیج مردمی به چهار پایگاه کاهش یافت.

وی که در سال‌های 67 تا 70 فرماندهی سپاه کامیاران را بر عهده داشته، گفت: هدف و نگاه کلان ما در همان اوایل خدمت، مردمی کردن امنیت در کامیاران بود تا جایی که مردم خودجوش به مقابله با ضدانقلاب برمی‌خاستند.

شبستری با بیان خاطراتی از یک حمله گروهک‌های ضدانقلاب به یکی از پایگاه‌های کامیاران، گفت: اعضای گروهک‌ها به پایگاه گشکی حمله کرده بودند و چون مردم در دفاع از انقلاب و میهن اسلامی خویش احساس مسئولیت می‌کردند، بسیجیان فعال با شنیدن این خبر، مسلح به پایگاه آمدند و مانع از سقوط آن پایگاه شدند.

وی ادامه داد: این واقعه سبب شد سپاه کامیاران از سوی فرمانده کل نیروهای مسلح مورد تشویق قرار گرفته و بسیج از آن روز گسترش پیدا کند، طوری که 80 پایگاه عملیاتی به 40 پایگاه کاهش یافت.

فرمانده سپاه کامیاران در دهه 60 اظهار داشت: ظرفیت بالای مردم این شهرستان و ادغام خون شهدای مهاجر و انصار ایجاد امنیت بالا و پایدار مردمی را به دنبال داشت که اکنون مردم به دلیل چنین وضعیت آرامی در راستای عمران و آبادانی این منطقه تلاش می‌کنند.

یکی دیگر از فرماندهان سپاه کامیاران در سال‌های 80 تا 86 عنوان کرد: امنیت در منطقه کامیاران کاملا مردمی و پایدار است و این را بنده به جرأت می‌گویم که مردم این شهرستان در دفاع از نظام جان خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اند.

جعفر کاوه مردمی بودن امنیت را حضور بدون اعلام آماده‌باش در مقابله با دشمنان و دفاع از آب و خاک و ناموس معنی کرد و گفت: اکنون مردم کامیاران در قالب نیروهای بسیجی آمادگی کامل برای مقابله با هر تهدیدی را دارند. 

وی در پایان گفت: بنده تنها فرمانده‌ای بودم که بیش از چهار سال در این منطقه خدمت کردم و این دوران را جزو بهترین دوران خدمتم می‌دانم، چرا که بیشترین تعامل بین سپاه و مردم برقرار بود.

انتهای پیام/79018/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول