اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان:

مردم‌سالاری دینی از دستاوردهای مهم انقلاب است

امام جمعه موقت کرمان گفت: مردم‌سالاری دینی از دستاوردهای مهم انقلاب است.

مردم‌سالاری دینی از دستاوردهای مهم انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عربپور ظهر امروز در آیین خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان، اظهار داشت: عقل انسان چراغی است که تاریکی‌ها را می‌پیماید و راه درست را به انسان نشان می‌دهد از این رو مراقبت از عقل بر همه واجب است.

وی افزود: انسان باید جایگاه عقل را بشناسد و این چراغ پر فروغی است که خداوند برای ما قرار داده است و برای تشخیص راه ثواب باید مراقبت شود تا برخی آسیب‌ها عقل را ضایع نکنند.

امام جمعه موقت کرمان تصریح کرد: طبق روایات و احادیث ائمه اطهار (ع) عوامل متعددی عقل انسان را تهدید می‌کند که مهم‌ترین آنها هواپرستی و تکبر است.

وی با اشاره به حدیث امام باقر (ع) گفت: اگر در قلب انسان ذره‌ای از تکبر وارد شود، این تکبر عقل او را کم می‌کند و تکبر در هر مقداری که باشد از آفت‌های عقل به حساب می‌آید.

عربپور بیان داشت: گاهی افراد به واسطه شهرت، عبادت و ... خودپسند و از خود راضی می‌شوند و این ناشی از غرور و آفت دیگری برای عقل است.

وی، آمال و آرزوهای دور و دراز را از مواردی برشمرد که عقل انسان را ضایع می‌کنند و ابراز داشت: اینکه انسان برای آینده‌اش برنامه‌ریزی کند، بسیار خوب و پسندیده است و اگر فراتر از این عمل کرد و به دنبال آرزوهای بلندپرواز رفت به عقل خود آسیب رسانده است.

امام جمعه موقت کرمان خاطر نشان کرد: انسان باید در وجودش حب و دوستی باشد و ملاکی و حدودی برای آن در نظر بگیرد، اما اگر این محبت از حدی بگذرد، انسان درخشندگی عقل خود را از دست می‌دهد.

وی با اشاره به روایات تاکید کرد: انسان اگر در ابراز دوست داشتن و محبت پا را فراتر بگذارد نه خوب می‌بیند و نه می‌تواند خوب بشنود، زیرا در آن حالت این دوست داشتن در چارچوب رضای خداوند نیست و به عقل انسان آسیب می‌رسد.

عربپور ابراز داشت: عصبانیت و غضب نیز به عقل انسان آسیب می‌رساند و بسیار تاکید شده است در هنگام عصبانیت تصمیم‌گیری نشود.

وی لجاجت، تعصب‌های بیجا، پرحرفی، عجله و شتابزدگی، تقلید کورکورانه و پرخوری را از دیگر آفت‌های عقل برشمرد و همگان را به پرهیز از این عوامل سفارش کرد.

امام جمعه موقت کرمان تصریح کرد: دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم در حال گذر است و فردا باید حساب تمام نگاه کردن‌ها، شنیدن‌ها، گفتار، نوشتار و سایر اعمال خود را پس دهیم و بهتر است که انسان قبل از انجام هر عملی از عقل خود استفاده کند.

وی ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر و سالروز ورود امام (ره) به میهن اسلامی ابراز داشت: بنا به استقامت و ایثاری که شما ملت داشتید، امروز انقلاب شکوهمند اسلامی سومین دهه خود را پشت سر می‌گذراند.

عربپور خاطر نشان کرد: امیدواریم این انقلاب با همت ملت ایران و رهنمودهای ولایت فقیه و به برکت خون شهدا تا زمان ظهور امام زمان (عج) حفظ شود.

وی ضمن تاکید به برگزاری باشکوه مناسبت‌های دهه فجر گفت: هرکس باید به سهم و توان خودش دهه فجر را گرامی بدارد.

امام جمعه موقت کرمان ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران با وجود تمام تحریم‌ها و کارشکنی‌های دشمنان همواره دستاوردهای ارزشمندی را از خود به یادگار گذاشته است.

وی افزود: اگر انقلاب اسلامی تاثیر و اهمیتی نداشت، دشمنان تا این حد هراسان نبودند و امروزه مسئله اسلام‌گرایی در جهان از زمان پیروزی انقلاب اسلامی فراگیر شده است و مسئولان آمریکایی هم اعلام می‌کنند که سالانه بالغ بر 100 هزار نفر مسلمان می‌شوند.

عربپور متذکر شد: امام (ره) اسلام را به اسلام ناب محمدی (ص) ترویج داد و همین موضوع سبب شد تا استکبار نقشه شومی را اجرا کند و در مقابل این اسلام ناب گروه‌های تکفیری را تشکیل دهد و اسلام را خون‌ریز و غارتگر جلوه دهند.

وی بیان داشت: عزت و کرامت خواهی ملت مسلمان ایران از دیگر دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است که دشمنان با تحریم‌ها می‌خواهند عزت و غرور ایران را بشکنند از این رو عنوان می‌کنند که توافقات ژنو در پی اعمال تحریم‌ها بوده است در حالی که ملت ایران از ابتدای انقلاب با تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

امام جمعه موقت کرمان عنوان کرد: از بین بردن استبداد و ایجاد مردم‌سالاری دینی و برگزاری انتخابات‌های آزادانه در کشور از دستاوردهای مهم انقلاب است.

وی افزود: استفاده از انرژی هسته‌ای حق قانونی و غیرقابل انکار مردم ایران است و ایران برای اعتماد‌سازی به دنیا در این توافقات ژنو متعهد شد که غنی‌سازی 20 درصد را متوقف می‌کند و این به معنای برچیدن تاسیسات هسته‌ای نیست.

انتهای پیام/80028/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول