اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از رکود 10 ساله صورت می‌گیرد

فعالیت مجدد دومین معدن روباز دنیا در فاریاب

فرماندار فاریاب گفت: شاخصه مهم فاریاب معدن روباز طلای این شهرستان است که دومین معدن روباز دنیا محسوب می‌شود و پس از 10 سال مجددا فعالیت خود را آغاز می‌کند.

فعالیت مجدد دومین معدن روباز دنیا در فاریاب

غلامرضا پهلوانی در حاشیه شورای اداری شهرستان‎های جنوبی استان کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کهنوج اظهار داشت: فاریاب سه شاخصه جهانی دارد که نخستین شاخصه آن مرغوبیت و غنای خاک آن است که سومین خاک حاصلخیز دنیا را دارد.

فرماندار فاریاب تصریح کرد: تا عمق 25 متری جلگه فاریاب این غنا وجود دارد و ذرت و هندوانه‌ای که در فاریاب تولید می‌شوند، بهترین کیفیت را دارند.

پهلوانی عنوان کرد: دومین شاخصه جهانی بودن فاریاب جنگل مهروئیه است که بزرگترین جنگل در جنوب‌شرق کشور است و ظرفیت بالایی در جذب گردشگر و ترویست دارد.

وی تصریح کرد: شاخصه مهم فاریاب معدن روباز طلای این شهرستان است که دومین معدن روباز دنیا محسوب می‌شود و حدود 10 سال راکد مانده بود، اما با تلاش‌های فراوان مجددا فعالیت خود را آغاز می‌کند.

پهلوانی با بیان اینکه معادن کرومیت در طول 70 کیلومتر استخراج می‌شوند و تاکنون 2 هزار نفر را مشغول به کار کرده است، عنوان کرد: از آنجا که فاریاب نوپاترین شهرستان جدا شده از کهنوج است، باید در راستای استقلال ادارات آن نیز اقدام شود که مردم برای انجام یک کار کوچک اداری متحمل هزینه‌های اضافی نشوند.

فرماندار فاریاب خاطرنشان کرد: مهم‌ترین جاده ارتباطی به چهار استان در فاریاب آغاز به ساخت شده است که با اتصال آن به جاده حاجی‌آباد تردد به چهار استان کشور نزدیک‌تر می‌شود.

انتهای پیام/80004/ل20/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول