اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فجر 17/ در ایام‌الله دهه فجر

دانشجویان غیرایرانی قزوین پیروزی انقلاب را جشن می‌گیرند

رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های استان قزوین گفت: دانشجویان غیرایرانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی ‌‌‌(ره) به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن می‌گیرند.

دانشجویان غیرایرانی قزوین پیروزی انقلاب را جشن می‌گیرند

حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین در خصوص ویژه‌برنامه‌های دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های استان قزوین به مناسبت دهه مبارک فجر اظهار کرد: در این ایام برنامه‌های ویژه‌ای برای دانشجویان غیرایرانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی‌(ره) در نظر گرفته شده که برگزاری جشن انقلاب در حسینیه شهید آوینی واقع در مجتمع خوابگاه‌های این دانشگاه از جمله آنهاست.

وی با اشاره به تحصیل دانشجویان غیرایرانی در مرکز آموزش زبان فارسی این دانشگاه افزود: وجود دانشجویانی از کشورهای مختلف در مرکز آموزش زبان فارسی فرصت مناسبی برای آشنا کردن دانشجویان غیرایرانی با انقلاب و آرمان‌های انقلابی امام راحل(ره) است.

رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های استان قزوین ادامه داد: با توجه به استقرار کارشناس فرهنگی دفتر نهاد رهبری در مرکز آموزش زبان فارسی، برنامه‌های گوناگونی در بخش‌های مختلف فرهنگی در این مرکز برگزار می‌شود.

عابدینی بیان کرد: کمیته‌ای برای برگزاری دهه فجر با عضویت دانشجویان غیرایرانی برای همکاری، تقسیم کار و اجرای دقیق برنامه‌ها تشکیل شده است.

*تکبیر دانشجویان غیرایرانی بر بام خوابگاه‌ها

رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های استان قزوین اضافه کرد: در ایام‌الله دهه مبارک فجر علاوه بر اجرای مراسم نورافشانی، دانشجویان غیرایرانی مقیم خوابگاه برای تکبیر بر پشت بام خوابگاه حاضر می‌شوند.

وی عنوان کرد: فضاسازی مرکز آموزش زبان فارسی و خوابگاه دانشجویان غیرایرانی از طریق آذین‌بندی و نصب بنرهای حاوی شعارها و تبریک دهه مبارک فجر را بخشی از این برنامه‌ها برشمرد و ادامه داد: همچنین جشن پیروزی انقلاب اسلامی در حسینیه شهید آوینی برای دانشجویان ایرانی و غیرایرانی برگزار می‌شود.

*حضور در راهپیمایی 22 بهمن

رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های استان قزوین اضافه کرد: دانشجویان غیرایرانی در راهپیمایی روز 22 بهمن امسال شرکت می‌کنند و مسابقه عکاسی از راهپیمایی 22 بهمن برای آنان در نظر گرفته شده است.

عابدینی عنوان کرد: نمایش مستند و فیلم‌هایی با موضوع انقلاب اسلامی روی پرده در کنار چاپ و پخش نشریه با موضوعات انقلابی به زبان‌های خارجه از برنامه‌های تدارک‌دیده شده برای دانشجویان مقیم خوابگاه در این ایام است.

*بازدید از موزه عبرت و شهدا

رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های استان قزوین حضور در گلزار شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بازدید از موزه شهدا و موزه عبرت در تهران را از دیگر برنامه‌های ویژه این دانشجویان برشمرد و گفت: در این ایام دانشجویان غیرایرانی با خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران استان بازدید می‌کنند.

وی به برگزاری جشنواره ورزشی فجر در رشته‌های گوناگون در مدت یاد شده اشاره و تصریح کرد: برگزاری محفل انس با قرآن و مسابقات قرآنی دهه فجر، بازدید از نمایشگاه قرآن کریم استان قزوین و برگزاری مسابقه پیامکی در طول ایام‌الله دهه فجر نیز برای دانشجویان غیرایرانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در نظر گرفته شده است.

رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های استان قزوین اذعان کرد: در بخش دانشجویان ایرانی نیز برنامه‌های دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های استان در شش بخش فضاسازی، نشست‌های تخصصی، چاپ نشریه، برپایی نمایشگاه، اردو و بازدید، اجرای مسابقات، شرکت در راهپیمایی و تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل(ره) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/77011/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول