اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان استانی

نرم‌افزار شهر بازی دیجیتال در قزوین رونمایی شد

با حضور مسئولان استانی نرم‌افزار آموزشی و سرگرمی شهر بازی دیجیتال در استان قزوین رونمایی شد.

نرم‌افزار شهر بازی دیجیتال در قزوین رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، همزمان با افتتاح نمایشگاه قرآن استان عصر امروز با حضور محمدحسین شفیعی‌ها مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی رمضانی معاون فرهنگی هنری این اداره‌کل، سعید میربها فرماندار قزوین، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه و جمعی از مسئولان استان از نرم‌افزار آموزشی و سرگرمی شهر بازی دیجیتال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین رونمایی شد.

مدیر مراکز رسانه‌های دیجیتال استان قزوین در مراسم رونمایی از این نرم‌افزار اظهار کرد: تهیه و تجاری‌سازی نرم‌افزار آموزشی و سرگرمی شهر دیجیتال با هدف گسترش استفاده از بازی‌های سالم و اثرگذار صورت گرفته است.

سعید پورایمانی با اشاره به اینکه در این مجموعه رده‌سنی کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است، افزود: تولید این مجموعه حاصل تشکیل جلسات گوناگون و بررسی 20 مورد از بازی‌های موجود در بازار از سوی متخصصان روانشناسی و فنی است.

مدیر مراکز رسانه‌های دیجیتال استان قزوین با بیان اینکه نرم‌افزار یاد شده برای طیف سنی کودک و نوجوان تهیه شده است، ادامه داد: نرم افزار آموزشی و سرگرمی شهر دیجیتال برای سیستم عامل اندروید و رایانه طراحی و تولید شده است که بخش ویژه رایانه آن رونمایی و توزیع می‌شود.

پورایمانی با اشاره به فراگیر شدن بازی‌های رایانه‌ای در میان خانواده‌ها و تبدیل آن به سرگرمی‌هایی جدایی‌ناپذیر در میان افراد، اضافه کرد: در صورت مطابقت نداشتن این‌گونه بازی‌ها با شرایط سنی استفاده‌کنندگان  می‌تواند منجر به بروز آسیب‌های جدی شود که همین امر لزوم رده‌بندی و تطابق بازی‌ها با سن و سال افراد را ایجاب می‌کند.

مدیر مراکز رسانه‌های دیجیتال استان قزوین تصریح کرد: بازی‌های مجموعه‌ای که امروز رونمایی شد، سالم و فکری هستند و می‌توانند ضمن ارتقای قدرت فکری و هیجانی کودکان و نوجوانان، نشاط و شادی را همراه با استفاده از قوه تعقل به نتیجه دهند.

وی با تأکید بر کنترل صحت بازی‌های رایانه‌ای و مدت استفاده فرزندان از آن از سوی خانواده‌ها، خاطرنشان کرد: انجام این کار برای حفظ فعالیت‌های اجتماعی فرزندان و ایجاد خلاقیت و روحیه مثبت در آنان ضروری است.

مدیر مراکز رسانه‌های دیجیتال استان قزوین همچنین یادآور شد: مجموعه بازی آموزشی سرگرمی شهر بازی دیجیتال شامل 20 بازی ویژه کودکان و نوجوانان است که همراه با هدیه برای دختران و پسران با شکلی خاص و بسته‌بندی جذاب به مبلغ 50 هزار ریال تجاری‌سازی شده و به فروش می‌رسد.

پورایمانی خاطرنشان کرد: مجتمع فرهنگی دیجیتال کاسپین قصد دارد به منظور ترویج بازی‌های رایانه‌ای سالم با حمایت از هنرمندان و متخصصان استانی، در آینده‌ای نه چندان دور بازی­‌های رایانه‌ای بومی و در شأن خانواده­‌های ایرانی را تولید و عرضه کند.

مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال کاسپین بیان کرد: والدین باید مانع پرداختن فرزند خود به بازی‌های رایانه‌ای ناسالم شوند و در ضمن به رده سنی در انتخاب بازی‌ها توجه داشته باشند؛ زیرا نبود تناسب میان بازی انتخاب شده و کاربران آن روحیاتی همچون خشونت، پرخاشگری و انزوا را در پی دارد.

گفتنی است، یازدهمین نمایشگاه قرآن کریم استان قزوین از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین و انجمن نهج‌البلاغه از امروز تا شانزدهم همین ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند در مدت یاد شده همه‌روزه بین ساعات 15 تا 21 از آن بازدید کنند.

انتهای پیام/77011/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول