اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

نرم‏افزار جامع شهدای فرهنگی استان سمنان بارگذاری شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: نرم‏افزار جامع شهدای فرهنگی استان سمنان در تارنمای اداره‌کل آموزش و پرورش استان سمنان بارگذاری شده است.

نرم‏افزار جامع شهدای فرهنگی استان سمنان بارگذاری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، محمدرضا جهان امشب در یادواره شهدای فرهنگی شهرستان‏های سمنان، مهدیشهر و سرخه در سالن شهید مطهری اداره‌کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه خون شهید در حقیقت تزریق اراده، همت، شادابی و نشاط به جامعه است، اظهار داشت: برگزاری یادواره‏های شهدا به معرفی خوب آرمان‏ها و اهداف شهدا به جمعیت فرهنگیان، دانش‏آموزان و عموم مردم جامعه می‏انجامد.

وی افزود: اگر امروز در جهان قدرت عرض اندام داریم، به برکت خون شهدایی است که برای دفاع از انقلاب و ایران اسلامی از جان خود گذشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه تمام پیشرفت‏های انقلاب اسلامی مرهون خون شهداست، افزود: معلمان نیز در برهه کنونی وظیفه دارند تا شهدای فرهنگی استان سمنان را در کلاس‏های درس به دانش‏آموزان بشناسانند.

جهان بیان کرد: فرهنگیان باید در راستای انتقال فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت به نسل جدید بکوشند تا آینده‏سازان کشور به خوبی با این فرهنگ غنی آشنا شوند و انس گیرند.

وی با بیان اینکه کتاب‏های درسی با فرهنگ ایثار و شهادت بیگانه نیست، گفت: نرم‏افزار جامع شهدای فرهنگی استان سمنان در تارنمای اداره‌کل آموزش و پرورش استان سمنان بارگذاری شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: در این نرم‏افزار همه اطلاعات مورد نیاز نظیر وصیت‏نامه، عکس، زندگی‏نامه و سایر موارد مورد نیاز در ارتباط با شهدای فرهنگی گنجانده شده است.

جهان با بیان اینکه 36 هزار شهید دانش‏آموز از سراسر کشور تقدیم انقلاب اسلامی و دفاع از کیان کشور شده‏اند، بیان داشت: از این تعداد، 622 شهید دانش‏آموز از استان سمنان به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی افزود: استان سمنان از نظر شمار رزمندگان به نسبت جمعیت، رتبه نخست کشوری را در اختیار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: یک هزار و 250 رزمنده دوران جنگ که از استان سمنان اعزام شده‏اند، از فرهنگیان بوده‏اند.

جهان ادامه داد: از نظر شمار شهیدان به نسبت جمعیت نیز استان سمنان در رتبه سوم کشور قرار دارد و 3 هزار شهید از همه اقشار از این استان به نظام اسلامی هدیه شده است.

وی با اشاره به وجود 7 هزار و 200 نفر جانباز دوران دفاع مقدس در استان سمنان بیان کرد: در این شاخص نیز استان سمنان به نسبت جمعیت، دارای رتبه دوم کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: از این تعداد، 225 نفر جانباز مربوط به آموزش و پرورش بوده و همچنین در این اداره‌کل، 19 نفر آزاده نیز حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، این استان دارای 100 هزار دانش‏آموز و 10 هزار فرهنگی است.

انتهای پیام/2249/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول