اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

منشأ آلاینده‌های جوی در اصفهان برطرف شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: اگر چه اجرای طرح‌هایی مانند طرح جامع کنترل کیفی هوای اصفهان در راستای کاهش آلاینده‌ها در این کلان‌شهر موثر است، اما برای کاهش قطعی آلاینده‌های جوی در اصفهان باید منشأ این آلاینده‌ها برطرف شود.

منشأ آلاینده‌های جوی در اصفهان برطرف شود

حمیدرضا فولاد‌گر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه طرح جامع کنترل کیفی هوای اصفهان تصویب شده است، آیا این طرح می‌تواند راهکاری برای کاهش آلاینده‌های جوی در اصفهان باشد، اظهار کرد: این طرح یک برنامه جامع در راستای کنترل آلودگی هوای اصفهان است و این برنامه باید به صورت پیشگیرانه و کنترلی در اصفهان اجرا شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌هایی مانند اجرای طرح زوج و فرد و محدوده ترافیکی به صورت مقطعی آلودگی هوای کلان‌شهر‌ها را کنترل می‌کند، اضافه کرد: اما این طرح‌ها جوابگوی کنترل آلودگی هوا در بلند‌مدت نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آلودگی هوای کلان‌شهر اصفهان باید به صورت ریشه‌ای برطرف شود، تصریح کرد: عوامل ایجاد‌کننده و تولید‌کننده آلودگی هوای اصفهان باید از بین برود.

وی با اشاره به اینکه دو‌ سوم آلاینده‌های موجود در کلان‌شهر اصفهان به دلیل تردد خودرو‌ها در سطح شهر است، ادامه داد: خروجی آلاینده خودرو‌های فرسوده نیز سبب تشدید آلاینده‌های زیست محیطی می‌شود و از رده خارج شده این خودرو‌ها امری مهم و ضروری است.

فولادگر با بیان اینکه جلوگیری از تردد خودرو‌های آلاینده در سطح شهر نیز باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد، تاکید کرد: استفاده از سوخت استاندارد و توسعه وسایل حمل و نقل عمومی در سطح شهر نیز سبب کاهش و کنترل آلاینده‌های جوی در سطح شهر می‌شود.

وی راه‌اندازی مترو را یکی از راهکار‌های کاهش و کنترل آلودگی‌های جوی در اصفهان دانست و تاکید کرد: در حال حاضر متروی اصفهان به دلیل عدم ترخیص واگن‌های آن هنوز راه‌اندازی نشده است و امیدواریم که این پروژه هر چه سریع‌تر در اصفهان راه‌اندازی شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر چه اجرای طرح‌هایی مانند طرح جامع کنترل کیفی هوای اصفهان در راستای کاهش آلاینده‌ها در این کلان‌شهر موثر است، اما برای کاهش قطعی آلاینده‌های جوی در اصفهان باید منشأ این آلاینده‌ها برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت صنایع و واحد‌های صنعتی نیز به عنوان دلیل یک‌سوم آلودگی‌های موجود در اصفهان به شمار می‌رود، اظهار کرد: مهم‌ترین آلایندگی واحد‌های صنعتی در اصفهان نیز ناشی از فعالیت دو نیروگاه و مصرف سوخت مازوت در این نیروگاه‌ها است.

فولادگر با تاکید بر اینکه اقدامات کنترلی و پیشگیرانه مؤثر در راستای کاهش آلودگی هوا باید در اصفهان انجام شود، اظهار کرد: توسعه حمل و نقل عمومی در اصفهان اقدامی مقابله‌ای برای کاهش آلاینده‌های جوی در کلان‌شهر اصفهان است.

وی گفت: وضعیت آلودگی هوای اصفهان خطرناک است و اقدامات مؤثر و قانونی باید برای ساماندهی این وضعیت در کلان‌شهر اصفهان انجام شود.

انتهای پیام/63004/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول