اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

همه نهادها و ظرفیت‌ها باید در خدمت حفظ و حراست از محیط زیست باشد

استاندار قم بر ضرورت حمایت جدی از اهداف و رسالت‌های زیست محیطی در استان و تلاش برای حفظ و حراست از محیط زیست و دستیابی به سطح مطلوبی از شاخص‌ها و مولفه‌ها در این حوزه تاکید کرد.

همه نهادها و ظرفیت‌ها باید در خدمت حفظ و حراست از محیط زیست باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم، حجت‌الاسلام صالحی‌منش در دیدار مدیرکل و معاونان این اداره‌کل در سخنانی اظهار داشت: مسئله محیط زیست همچنان آن‌گونه که باید و شاید جایگاه خود را در جامعه پیدا نکرده و این ضعف بزرگی است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته جایگاه و شاخص‌های زیست محیطی در کشورمان افت شدیدی پیدا کرده است، از اهتمام جدی دولتمردان برای رفع مشکلات و چالش‌های محیط زیست خبر داد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف، باید در خدمت رفع آلایندگی‌ها و حفظ و حراست از محیط زیست قرار گیرد.

استاندار قم با اشاره به معضل ریزگردها و گرد و غبار به وجود آمده در استان‌های مهم در مرکز کشور، خشک شدن دریاچه نمک و دریاچه حوض سلطان در استان قم را در این ارتباط موثر دانست و گفت: تامین حقابه‌های تالاب‌ها و رودخانه‌های استان قم باید مورد توجه جدی مسئولان امر قرار داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ایجاد و احیای کمربند سبز در پیرامون شهر مقدس قم تاکید کرد و گفت: امروزه متاسفانه بر اثر خشکسالی‌ها و افزایش دما، وضعیت آب و هوا و خاک در این خطه بسیار افت کرده و حوزه کشاورزی، باغداری و فضای سبز را دچار تنش جدی کرده است.

صالحی‌منش در پایان آلایندگی واحدهای صنعتی و تولیدی به ویژه در مبادی ورودی و خروجی شهر قم را مورد توجه قرار داد و گفت: باید با واحدهای آلاینده محیط زیست در استان قاطعانه برخورد شود و در این راستا از اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم با جدیت حمایت خواهیم کرد. 

انتهای پیام/2258/غ/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول