اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

سیاست مبارزه با مواد مخدر باید از تدافعی به تهاجمی تغییر کند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان بر لزوم تغییر روند اقدامات در مورد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و افزود: ساختار اقدامات کشور در حوزه مواد مخدر باید از تدافعی به تهاجمی تغییر کند.

سیاست مبارزه با مواد مخدر باید از تدافعی به تهاجمی تغییر کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مرتضی مکاریان بعد از ظهر امروز در هشتمین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان که با حضور معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، با اشاره به واگذاری مسئولیت کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر به بهزیستی اظهار داشت: این کمیته یکی از کمیته‌های فعال شورای مبارزه با مواد مخدر کشور است.

وی با بیان اینکه همه شهرستان‌های استان زنجان کمیته فرهنگی و پیشگیری از مواد مخدر دارند، اضافه کرد: این کمیته به زودی در شهرستان سلطانیه هم تشکیل می‌شود تا امور آن از شهرستان ابهر جداگانه پیگیری شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از تشکیل دوره‌های پیشگیری از اعتیاد برای حدود 224 هزار نفر در استان خبر داد و گفت: بهزیستی و آموزش و پرورش از دستگاه‌های تشکیل دهنده این دوره‌های آموزشی هستند.

این مسئول با اشاره به ریاست اداره کل بهزیستی برای دوره‌های پیشگیری از اعتیاد ارگان‌های درگیر تصریح کرد: 24 دستگاه عضو کمیته پیشگیری هستند.

مکاریان با بیان اینکه دوره‌های پیشگیری با آیتم‌های خاص خود برگزار می‌شود، ادامه داد: همه شاخص‌های این دوره‌ها برگزار شده حکایت از رشد دارد.

وی به گزارش کمیته فرهنگی و پیشگیری اشاره کرد و افزود: ارزیابی عملکردهای سال گذشته بیانگر موفقیت این حوزه است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از وجود مشکلاتی در حوزه فرهنگی و پیشگیری از مواد مخدر خبر داد و متذکر شد: عدم تخصیص اعتبارات فرهنگی و پیشگیری استان از جمله مشکلات این حوزه است.

این مسئول عدم تخصیص اعتبارات فرهنگی و پیشگیری مرکز صدا و سیما را از دیگر مشکلات این حوزه عنوان کرد و یادآور شد: این اعتبارات در چند سال گذشته تخصیص نیافته است.

مکاریان با اشاره به عدم ارسال به موقع اعتبارات در ماه‌های نخست سال ادامه داد: تخصیص اعتبارات در ماه‌های پایانی سال از مشکلات این حوزه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ارزیابی‌های انجام شده از عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: این ارزیابی بیانگر تدافعی بودن اقدامات ایران در این حوزه است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان بر لزوم تغییر روند اقدامات در مورد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و افزود: ساختار اقدامات کشور در حوزه مواد مخدر باید از تدافعی به تهاجمی تغییر کند.

این مسئول به مشکلات فرهنگی موجود در کشور برای تغییر سیاست تدافعی اشاره و تاکید کرد: تهاجمی شدن سیاست موجب می‌شود ضربه خوردن قاچاقچیان می‌شود.

مکاریان توجه به توانمندی سازی نیروی انسانی را از دیگر ضروریات کشور دانست و تصریح کرد: آگاهی دادن به مردم از طریق برنامه‌های آموزشی از راه‌کارهای مقابله با این معضل اجتماعی است.

وی عدم ارضای نیازهای عاطفی، دینی و معنوی را از دلایل گرایش به مواد مخدر اعلام کرد و گفت: تبدیل معضل اجتماعی مواد مخدر به مسئله فردی از دیگر دلایل گرایش به این مواد است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان رواج کم حوصله گی و عدم تعامل را از دیگر دلایل گرایش جوانان به مواد مخدر عنوان و اضافه کرد: موفقیت این بخش نیازمند تعاملات بین بخشی است.

این مسئول پیگیری را برنامه‌ای زمان‌بر برشمرد و تاکید کرد: موفقیت حوزه پیشگیری و فرهنگی نیازمند استفاده از تکنولوژی است که باید تامین شود.

انتهای پیام/73004/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول