اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر:

عدم باورپذیری مهم‌ترین مشکلات حوزه پیشگیری از مواد مخدر است

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: جامعه ما به ویژه جوانان مشکل عدم آگاهی از مضرات مواد مخدر ندارند بلکه عدم باورپذیری معضل پیش روی آن‌ها در این حوزه است.

عدم باورپذیری مهم‌ترین مشکلات حوزه پیشگیری از مواد مخدر است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بابک دین‌پرست ظهر امروز در حاشیه هشتمین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس آخرین آمار سرشماری انجام شده توسط جهاد دانشگاهی که به سفارش ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام شده میزان شیوع مواد مخدر در کشور 2,65 درصد است.

وی میزان شیوع مواد مخدر در استان زنجان را بر اساس آمارگیری جهاد دانشگاهی 96 صدم درصد اعلام کرد.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر رتبه استان زنجان را در مورد شیوع مواد مخدر در بین استان‌های دیگر 31 کشور اعلام کرد و ادامه داد: این رتبه نباید موجب غفلت از آسیب‌ها و عوارض مواد مخدر شود.

این مسئول با وسیع توصیف کردن عوارض و آسیب‌های مواد مخدر در سطح کشور افزود: رتبه استان زنجان در بین آمارها نباید موجب غفلت شود.

دین‌پرست آمار 9 ماهه کشفیات مواد مخدر کشور را 447 تن اعلام کرد و گفت: این کشفیات با همکاری ارگان‌های امنیتی و انتظامی کشور انجام شده است.

وی میزان دستگیری‌های انجام شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر را حدود 200 هزار نفر اعلام کرد و متذکر شد: این اقدامات در حوزه مقابله انجام شده است.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، کاهش تقاضا را از ضروریات برنامه‌ریزی‌های حوزه مواد مخدر عنوان کرد و ادامه داد: همجواری کشور ما با کشور افغانستان به عنوان تولید کننده مواد سنتی و افزایش تولید و توزیع مواد صنعتی از مشکلات و نگرانی‌های این حوزه است.

این مسئول با مهم توصیف کردن حوزه مبارزه با تولید و توزیع مواد مخدر تاکید کرد: در کنار این مبارزه باید به حوزه پیشگیری و نقش خانواده‌ها هم تاکید شود.

دین‌پرست بر مراقبت خانواده‌ها از فرزندان خود در حوزه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر تاکید کرد و گفت: خانواده باید به وظایف خود در این حوزه آگاه و از آن مهم‌تر به این وظایف عمل کند.

وی عمده‌ترین مشکل موجود در حوزه پیشگیری را باورپذیری دانست و ادامه داد: یادمان باشد که خانواده‌ها به ویژه جوانان مشکل عدم آگاهی از مضرات مواد مخدر ندارند بلکه عدم باور‌پذیری معضل پیش روی آن‌ها است.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه تفریح و کنجکاوی از دلایل اصلی گرایش به مواد مخدر عنوان شده است، یادآور شد: مسئولان باید برای جایگزینی این گزینه‌ها راه‌کار داشته باشند.

این مسئول بر تاثیرگذاری صدا و سیما در فرهنگ‌سازی تاکید کرد و متذکر شد: ستاد مبارزه با مواد مخدر باید از ظرفیت‌های این نهاد استفاده کند تا زمینه عملیاتی شدن برنامه‌های حوزه پیشگیری تسهیل شود.

انتهای پیام/73004/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول