اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان:

72 مرکز ترک اعتیاد در زنجان فعالیت می‌کنند

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان از فعالیت سه نوع مرکز درمان اعتیاد در سطح استان خبر داد و گفت: 72 مرکز درمانی دولتی و غیر دولتی در حوزه مواد مخدر فعالیت می‌کنند.

72 مرکز ترک اعتیاد در زنجان فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فاطمه رضایی بعد از ظهر امروز در هشتمین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان که با حضور معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت استان اظهار داشت: طبق آخرین آمار سرشماری استان زنجان حدود یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد.

وی درصد جمعیت شهرنشین استان زنجان را 62 درصد اعلام و اضافه کرد: این استان حدود 300 هزار خانوار را در خود جای داده و شامل هشت شهرستان است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان جمعیت دانش‌آموزی استان زنجان را حدود 168 هزار نفر و 860 نفر اعلام و تصریح کرد: استان زنجان 68 هزار و 500 دانشجو هم دارد.

این مسئول برآورد معتادان استان زنجان را حدود 31 هزار نفر اعلام کرد و ابراز داشت: از این مجموع 14 هزار و 615 نفر در مراکز درمانی تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

رضایی از وجود سه نوع مرکز درمان در سطح استان زنجان خبر داد و گفت: 57 مرکز سرپایی خصوصی و هفت مرکز دولتی در زنجان ارائه خدمت می کنند.

وی تعداد مراکز پذیرش معتادان پرخطر که به صورت روزانه مراجعه می‌کنند را در سطح استان زنجان سه مرکز عنوان کرد و افزود: هشت مرکز اقامتی میان مدت هم در زنجان فعالیت می کنند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی در رابطه با اعتیاد و مواد مخدر متذکر شد: 12 مرکز غیر دولتی یا همان سمن در سطح استان در این حوزه فعالیت می‌کنند.

این مسئول از اجرای برنامه‌های فرهنگی در حوزه پیشگیری خبر داد و یادآور شد: در سال جاری 224 هزار نفر از این برنامه‌ها استفاده کرده‌اند.

رضایی به برگزاری هفت جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: این شورا 45 جلسه فرعی، و 38 جلسه تخصصی هم در حوزه‌ها فرهنگی، درمانی، قضایی، مقابله و فروش اموال تشکیل داده است.

وی میزان کشفیات مواد مخدر استان زنجان را از آغاز سال جاری تا کنون 400 کیلوگرم انواع مواد مخدر اعلام کرد.

این مسئول با اشاره به انعقاد تفاهمنامه با 15 دستگاه فرهنگی در حوزه مبارزه و پیشگیری از شیوع مواد مخدر ادامه داد: اعتبارات مصوب استان زنجان در این حوزه 3 میلیارد و 209 میلیون ریال بوده است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان از تخصیص 550 میلیون ریال به دانشگاه علوم پزشکی طی 9 ماه سال جاری اشاره و عنوان کرد: بهزیستی و آموزش و پرورش هم تخصیص‌های 400 میلیون ریالی و 450 میلیون ریالی در این حوزه داشته‌اند.

انتهای پیام/73004/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول