اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان استانی و شهرستان

خانه سلامت اورژانس اجتماعی در دهدشت افتتاح شد

خانه سلامت در اورژانس اجتماعی دهدشت با حضور مسئولان استانی و شهرستان کهگیلویه افتتاح شد.

خانه سلامت اورژانس اجتماعی در دهدشت افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، با حضور مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار کهگیلویه، معاون امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه عصر امروز خانه سلامت مرکز اورژانس اجتماعی در بهزیستی دهدشت راه‌اندازی شد.

سید غضمان گنجیانی در آیین افتتاح خانه سلامت در بهزیستی دهدشت، اظهار داشت: خدمات گسترده بهزیستی به اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر از اهداف انقلاب اسلامی است.

رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه با بیان اینکه نهاد حمایتی بهزیستی در حمایت از اقشار جامعه هدف همه تلاش خود را به کار بسته است، افزود: دست‌اندرکاران بهزیستی کهگیلویه، خدمات‌رسانی به مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند.

گنجیانی راه‌اندازی مرکز اورژانس اجتماعی در بهزیستی دهدشت را در راستای انجام رسالت حمایتی این اداره عنوان و تصریح کرد: این مرکز با به‌کارگیری نیروهای مجرب و متخصص به صورت حضوری و با تلفن 123 همواره در حال ارائه خدمات مشاوره به افراد آسیب‌دیده، دختران فراری، کودکان در معرض خطر و سایر افراد در معرض آسیب است.

این مسئول راه‌اندازی خانه سلامت در اورژانس اجتماعی را یک ضرورت دانست و گفت: به منظور اسکان موقت افراد گروه هدف، مکانی در اورژانس اجتماعی بهزیستی دهدشت در نظر گرفته شده است.

وی گنجایش خانه سلامت را پنج نفر دانست و با بیان اینکه افراد خودمعرف و یا معرفی شده از مراجع قضایی در این محل اسکان موقت داده می‌شوند، بر لزوم اطلاع‌رسانی به مردم درباره راه‌اندازی این طرح از طریق رسانه‌ها تأکید کرد.

رئیس بهزیستی کهگیلویه، نحوه پذیرش در خانه سلامت را به صورت خودمعرف، شناسایی از طریق مراکز سیار و ثابت و پایگاه‌های اورژانس اجتماعی و ارجاع از طریق سایر نهادها از جمله دادگستری و نیروی انتظامی دانست.

گنجیانی در بیان چگونگی اقدامات اجرایی طرح خانه سلامت تصریح کرد: افرادی که نیاز به حمایت و نگهداری دارند ابتدا از طریق تیم تخصصی مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی ارزیابی شده و در صورت داشتن شرایط لازم در خانه سلامت اسکان داده می‌شوند.

به گفته گنجیانی اسکان موقت این افراد به مدت یک شبانه‌روز بوده و در صورت عدم ترخیص و بازگشت به خانواده، به مرکز استان ارجاع خواهند شد.

این مسئول خدمات تخصصی مددکاری اجتماعی، روانشناسی، بهداشتی و درمانی،حقوقی، آموزشی و فرهنگی، حمایتی و توانمندسازی را از جمله خدمات ارائه شده به افراد اسکان داده شده در خانه سلامت اورژانس اجتماعی برشمرد.

انتهای پیام/82016/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول