اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده شرکت ساخت و توسعه راه آهن کشور در استان زنجان و قزوین:

اعتباری برای اجرای 2 خطه کردن راه آهن زنجان - تهران تخصیص نیافته است

نماینده شرکت ساخت و توسعه راه آهن کشور در استان زنجان و قزوین گفت: اعتباری برای اجرای دو خط کردن راه آهن زنجان - تهران تخصیص نیافته است.

اعتباری برای اجرای 2 خطه کردن راه آهن زنجان - تهران تخصیص نیافته است

رحیم نصیرزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: برای مطالعه و احداث دو خط کردن راه آهن زنجان - تهران که به تهران - میانه نیز گفته می‌شود اعتباری تخصیص مناسبی نگرفته است.

وی با بیان اینکه قطعات مورد نیاز برای اجرای پروژه ساخته شده و آماده است، افزود: برای اجرای آن نیاز به اعتبار داریم. در سال‌های اخیر همواره اعتباری در هر سال برای این پروژه تعریف شده، اما در تخصیص مشکلاتی وجود داشته است.

نماینده شرکت ساخت و توسعه راه آهن کشور در استان زنجان و قزوین به حضور سرمایه‌گذاران چینی در زنجان اشاره و خاطرنشان کرد: حضور سفیر و سرمایه گذاران چینی در زنجان موجب پیشنهاد مقام عالی استان برای حضور سرمایه گذاران چینی در این پروژه شد که امید است با حضور سرمایه‌گذاران مشکلاتی اعتباری آن برطرف شود.

این مسئول وضعیت فعلی این پروژه را یادآور شد و تاکید کرد: این پروژه در مرحله مطالعاتی است و فاز مطالعات آن صورت گرفته است.

نصیرزاده به مراحل اجرای کار این پروژه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر اقدام اجرایی در این پروژه صورت نگرفته است. مشکلات اعتباری دلیل اجرایی نشدن آن بوده که در صورت سرمایه‌گذاری و تامین اعتبارات لازم می‌توان نسبت به اجرایی کردن آن اقدام کرد.

نماینده شرکت ساخت و توسعه راه آهن کشور در استان زنجان و قزوین همچنین در پاسخ به وضعیت مطالعه و اجرای اتصال راه آهن زنجان-تبریز به راه آهن همدان-  سنندج نیز گفت: این پروژه نیز شرایط مشابه راه آهن زنجان تهران دارد و مشکلات اعتباری برای اجرای آن وجود دارد. در صورتی که شرایط اعتباری و سرمایه‌گذاری برای پروژه فراهم شود نسبت به عملیاتی کردن آن اقدام خواهد شد.

نصیرزاده با بیان اینکه قسمت‌هایی از مسیر برای اجراء شرایط راحتی دارد، ابراز داشت: با تامین اعتبار می توان به راحتی 100 کیلومتر از پروژه در مسیر کرج به سمت قزوین را اجرایی کرد چرا که مشکلات کوهستانی بودن مسیر را ندارد. 

گفتنی است در لایحه بودجه سال جاری برای مطالعه و احداث دو خط کردن راه آهن سریع السیر تهران-زنجان به میانه-تبریز اعتبار 800 میلیارد ریالی پیش‌بینی شده که طی سال‌های اخیر بنا به گفته مسئولان تخصیص اعتبار مناسبی برای آن صورت نگرفته است. همچنین مطالعه و اجرای اتصال احداث راه آهن زنجان - تبریز به راه آهن همدان - سنندج در لایحه بودجه 20 میلیارد ریال پیش‌بینی شده که شرایط این طرح نیز همانند پروژه زنجان - تهران است.

انتهای پیام/73007/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول