اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست مدیران سفرهای دریایی هرمزگان مطرح شد

آمادگی ناوگان دریایی و بنادر مسافری هرمزگان برای تعطیلات نوروز

با نزدیک شدن دهه فجر و تعطیلات پایان سال، مدیران و دست‌اندرکاران سفرهای دریایی هرمزگان در نشستی دو روزه گرد هم آمدند تا آخرین هماهنگی‌های لازم را برای خدمات‌رسانی مناسب و ایمن به مسافران در این ایام انجام دهند.

آمادگی ناوگان دریایی و بنادر مسافری هرمزگان برای تعطیلات نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، سید علی استیری معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در نشست مدیران و دست اندرکاران سفرهای دریایی هرمزگان که در آستانه دهه مبارک فجر و تعطیلات پایان سال برگزار شد، اظهار کرد: با تمهیدات اندیشیده، پیش‌بینی می‌شود نوروز سال آینده سفرهای دریایی به این استان 10 درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: سال 91 سفرهای دریایی در هرمزگان نسبت به سال گذشته آن، 10 درصد افزایش یافت که پیش‌بینی می‌شود این آمار امسال نیز 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رونق یابد.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیان کرد: 39 شناور استاندارد، 5 لنج مسافری، 22 لندینگ کرافت برای حمل مسافر با خودرو و 10 شناور مسافری ذخیره، برای تردد مسافران بین جزایر هرمزگان در این ایام در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، در حال حاضر کارشناسان سازمان بنادر و دریانوردی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان مشغول انجام بازدیدهای میدانی از تمام بنادر مسافری و بررسی اشکالات احتمالی هستند.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تردد از بنادر مجاز و استفاده از جلیقه‌های نجات را از نکات مهم ایمنی مسافران در سفرهای دریایی اعلام کرد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان هم در این نشست گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده عملیات امداد و نجات در مرکز اصلی جستجو و نجات دریایی (MRCC) در بندر شهید رجایی و پنج مرکز فرعی در سایر بنادر با استفاده از تجهیزات ارتباطی، ماهواره و راداری و سیستم‌های شناسایی اجرا می‌کنند.

مهدی نوفرستی با اشاره به همکاری این اداره کل با تمامی ارگان‌های دریایی در زمینه امداد و نجات دریایی، خاطر نشان کرد: در صورت بروز سوانح دریایی، تمام شناورهای تحت نظر اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان عملیات امداد و نجات را پوشش می‌دهند، همچنین شش شناور ناجی، یک فروند بالگرد، یک فروند هواپیما و 22 ایستگاه همیار ناجی عملیات امداد و نجات دریایی را با همکاری هلال‌احمر، دریابانی، ندسا و تعاونی‌های بنادر مسافری در تعطیلات دهه فجر و نوروز اجرایی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بالگرد در 10 درصد از عملیات امداد و نجات حضور داشته‌ است، یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 140 مورد اعلام اضطرار دریایی در هرمزگان اتفاق افتاد و بیش از 55 نفر نجات یافتند.

نوفرستی مطرح کرد: فرهنگ استفاده از اخبار هواشناسی در جامعه دریایی هم اکنون با اطلاع‌رسانی به شناورها دریایی افزایش یافته و امیدواریم امسال سفرهای خوبی برای مسافران در این مدت رقم بخورد.

لازم به ذکر است، استان هرمزگان 10 بندر مسافری دارد که 98 درصد از حجم کل مسافرت‌های دریایی در کشور را پشتیبانی می‌کنند.

یادآور می‌شود، سال گذشته 14 میلیون مسافر از طریق بنادر هرمزگان جابجا شدند.

انتهای پیام/2310/ل/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول