اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه خبر داد

توافق سازمان بنادر با راه آهن برای احداث سه پایانه تخصصی ریلی در بندر شهید رجایی

معاون وزیر را و شهرسازی از توافق سازمان بنادر با راه‌آهن برای احداث سه پایانه تخصصی ریلی در بندر شهید رجایی خبر داد.

توافق سازمان بنادر با راه آهن برای احداث سه پایانه تخصصی ریلی در بندر شهید رجایی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور صبح امروز در حاشیه بازدید از بزرگ‌ترین ترمینال‌های ریلی ـ کانتینری بنادر کشور واقع در مجتمع بندری شهید رجایی، ظرفیت تخلیه و بارگیری بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور را بیش از 5 میلیون و 700 هزار TEU کانتینر در سال اعلام کرد.

محمد سعیدنژاد افزود: هدف‌گذاری این بندر در آینده نزدیک، رسیدن به توان جابه‌جایی بیش از هفت و نیم میلیون TEU کانتینر در سال است که این ظرفیت مشارکت بیشتر شرکت راه‌آهن برای حمل و نقل سریعتر و ایمن‌تر کالا را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه از مسیر ریلی دو خطه بافق ـ بندرعباس سالانه بیش از 100 میلیون تن کالا جابه‌جا می‌شود، افزود: حمل و نقل هر تن کالا با استفاده از خط راه‌آهن سه برابر ارزانتر از حمل و نقل جاده‌ای است و سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه حمل و نقل ریلی آماده همکاری بیشتر با راه‌آهن و بخش خصوصی است.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی، برنامه‌ریزی برای پذیرش هرچه بیشتر کشتی‌های اقیانوس‌پیما با ظرفیت بالای 10 هزار TEU کانتینر، رفع مقررات دست و پاگیر برای حمل و نقل ریلی، امکان دسترسی و دپوی کالا در تمامی محوطه‌ها و اسکله‌های بندری به خطوط ریل را از دیگر برنامه‌های این سازمان برای توسعه حمل و نقل ریلی عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی نیز در حاشیه این بازدید از جذب سرمایه‌گذار در بخش حمل و نقل ریلی در تبصره قانون بودجه 93 برای اجازه قرارداد متقابل بین شرکت نفت، راه‌آهن و بخش خصوصی خبر داد.

محسن پورسیدآقایی گفت: بر این اساس شرکت نفت سود صرفه‌جویی کاهش مصرف سوخت را پس از ساخت خطوط راه‌آهن به شرکت راه‌آهن واگذار می‌کند و راه‌آهن طبق قرارداد با بخش خصوصی بخشی از مبلغ دریافتی را به سرمایه‌گذار می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل ریلی در بندر شهید رجایی از اولویت‌ها است و برای این منظور محوطه ریلی حمل و نقل در این بندر احداث می‌شود، افزود: شرکت راه‌آهن برای ساخت ترمینال ریلی ـ کانتینری، ترمینال ریلی حمل و نقل مواد نفتی و ترمینال ریلی مواد معدنی و فله با سازمان بنادر و دریانوردی به توافق اولیه رسیده است.

انتهای پیام/88001/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول