اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خبر داد

وجود 888 تعاونی غیرفعال در کردستان/ متولی اشتغال نیستیم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از وجود 3 هزار و 200 تعاونی در استان خبر داد و گفت: 888 تعاونی از این تعداد غیرفعال هستند.

وجود 888 تعاونی غیرفعال در کردستان/ متولی اشتغال نیستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مصطفی باغبانیان شامگاه امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار داشت: در مجموع 3 هزار و 200 تعاونی در استان وجود دارد که 888 مورد آن غیرفعال هستند.

به گفته وی، آمار دقیقی از شغل‌های ایجاد شده در تعاونی فعال استان وجود ندارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از ایجاد 130 تعاونی جدید از ابتدای سال‌جاری در استان خبر داد و گفت: شهرستان سنندج با 33 تعاونی و بیجار با 2 تعاونی رتبه نخست و آخر استان را در بحث ایجاد تعاونی‌های جدید در سال‌جاری به خود اختصاص داده‌اند.

باغبانیان خاطرنشان کرد: این تعاونی‌ها با عضویت 2 هزار و 282 نفر، هزار و 822 مورد آن مرد هستند در مجموع 2 هزار و 640 مورد شغل ایجاد کرده‌اند.

وی تلاش در راستای تعیین تکلیف تعاونی‌های راکد در استان را از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره‌کل در استان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 888 تعاونی غیرفعال در استان وجود دارد که برای جلوگیری از هدر رفت بیش از پیش سرمایه‌ها باید تعیین تکلیف شوند.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، عدم تفاهم بین اعضا از عوامل غیرفعال شدن تعاونی‌های استان است که باید با بررسی دقیق در راستای فعال‌سازی و یا حذف کامل آنها اقدامات اساسی صورت بگیرد.

باغبانیان با بیان اینکه متاسفانه بیشتر این تعاونی‌ها آدرس و مشخصات دقیقی ندارند، افزود: نشانی‌هایی که از این تعاونی‌ها وجود دارد مربوط به گذشته بوده و در حال حاضر اثری از آنها در این محل‌ها وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه داریم که آمار تعاونی‌های راکد را به صورت واقعی بدست آورده و با بررسی وضعیت آنها را در کوتاه‌ترین زمان ساماندهی و تعیین تکلیف کنیم.

متولی اشتغال نیستیم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در ادامه با بیان اینکه اداره کار متولی اشتغال نیست، گفت: داشتن این تصور که این اداره متولی ایجاد اشتغال است تصوری اشتباه است.

وی تصریح کرد: صیانت از کار و کارگر مهم‌ترین رسالت اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که برایند آن نیز منجر به شغل می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد آمار بیکاران استان اظهار کرد: آمار بیکاری در این استان بالا است ولی ما هیچ آماری در این حوزه ارائه نمی‌کنیم.

باغبانیان افزود: هر کس در این خصوص آماری ارائه می‌کنند، اما باید گفت آماری که چند روز اخیر توسط استاندار کردستان اعلام شده، حتما صحیح و براساس آمار ارائه شده از مرکز آمار کشور است.

وی خاطرنشان کرد: بیکاری در کردستان به ویژه در بین قشر تحصیلکرده بسیار بالا است اما ما هیچ رقمی در زمینه آمار بیکاری استان در دست نداریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آمار 72 هزار فرصت شغلی طی دو سال اخیر در استان چند مورد به شغل پایدار تبدیل شده است، اظهار کرد: آمار در مورد شغل‌های ایجاد شده وجود ندارد اما قرار است در این زمینه راستی آزمایی‌هایی از دستگاه‌های متولی اشتغال انجام شود.

وی در پایان افزود: در صورت انجام این راستی آزمایی و دریافت آمار دقیقی از تعداد شغل‌های پایدار ایجاد شده در نشستی این مهم به اصحاب رسانه انعکاس داده می‌شود.

انتهای پیام/79002/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول