اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

بار اصلی حمایت از تولید بر گردن تعاونی‌های روستایی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: بار اصلی حمایت از تولید و کشاورزی بر گردن تعاونی‌های روستایی قرار دارد.

بار اصلی حمایت از تولید بر گردن تعاونی‌های روستایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا صفری در نشست با تولیدکنندگان بخش کشاورزی و اعضای اتحادیه‌های تعاونی روستایی استان قزوین که عصر امروز در سالن باغستان برگزار شد، با بیان اینکه بار اصلی حمایت از تولید و کشاورزی بر گرده تعاونی‌های روستایی قرار دارد، اظهار داشت: زیرساخت‌های مورد نیاز این تعاونی‌ها در استان در حال تقویت است.

وی با بیان اینکه در بخش الموت استان قزوین با فعالیت خوب تعاونی‌های روستایی، تمام محصولات در بازار عرضه می‌شود، ادامه داد: تعدادی از تعاونی‌های استان قزوین در سطح ملی شاخص هستند و تعاونی‌هایی نیز در قزوین وجود دارد که پنج سال پیش با چند میلیارد تومان بدهی تحویل گرفته شده؛ اما امسال 770 میلیارد تومان گردش مالی داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اشاره به گردش مالی چهار هزار میلیارد تومانی این سازمان در سال 90 و نیمه سال 91 خاطرنشان کرد: این گردش مالی در سال جاری افزایش داشته است و در صورتی که این پول در بدنه بخش کشاورزی جریان یابد، این بخش می‌تواند به بخش‌های دیگر جامعه بیش از پیش خدمات رسانی کند.

صفری تصریح کرد: نگاه موجود در توسعه کشاورزی در 50 سال گذشته برنامه محور بوده و توسعه منطقه‌ای در این زمینه مورد توجه قرار داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین، سند توسعه منطقه‌ای دشت قزوین را در کشور بی‌نظیر خواند و ادامه داد: در این طرح مطالعات عمیق خاک شناسی، مکانیزاسیون و دیگر شاخصه های دشت قزوین لحاظ شده و در بخش خاک شناسی در سال 52 برای تمام اراضی این دشت مطالعات تفصیلی و غیر تفصیلی به انجام رسیده است که بر اساس آن 80 درصد از دشت قزوین قابلیت کشت آبی و غیر آبی دارد.

صفری با بیان اینکه در مطالعات اجتماعی از فقدان‌های اساسی توسعه است، ابراز داشت: مدل توسعه در دشت قزوین مبتنی بر آب است و سه شاخص اصلی دارد که نخستین آن برنامه‌ریزی و مطالعه برای احداث 524 هزار حلقه چاه عمران در 26 هزار هکتار از اراضی دشت کشاورزی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: آب رسانی به 58 هزار هکتار اراضی خالص و 80 هزار هکتار اراضی ناخالص با آب رودخانه زیاران و سد طالقان بخش دیگری از این مدل توسعه‌ای است که در همین راستا بهره برداری از سد طالقان سال 84 صورت گرفت.

وی یادآور شد: تأمین آب از حوزه‌های همجوار نیز در این سند در نظر گرفته شده و امید است روزی محقق شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه حفظ مالکیت‌ها شاخص دوم سند توسعه دشت قزوین است، اذعان داشت: اقتصاد کشاورزی با هدف دستیابی کشاورزان به رفاه و زندگی آسوده نیز به عنوان رکن سوم مد نظر قرار دارد.

صفری عنوان کرد: در دشت قزوین یک شرکت به منظور فروش ادوات کشاورزی برای ارائه خدمات کشت و برداشت محصول و شرکت دیگری نیز با هدف تهیه و تولید نهاده‌های کشاورزی فعال شد که پس از آن مقرر شد شبکه‌های تعاونی جایگزین شرکت دوم شود و ارائه خدمات آن را بر عهده بگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین بیان کرد: توجه به حوزه ترویج کشاورزی، ارائه آموزش‌های کاربردی و مشاوره های کارشناسی برای کمک به واحد تولیدی و همچنین تقویت تحقیقات در دستور کار این سازمان قرار دارد تا از این طریق بتوان با تقویت تشکل‌ها کار مردم را به خود آنان واگذار کرد.

انتهای پیام/77011/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول