اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

همزمان با آغاز دور جدید مذاکرات واشنگتن - اسلام‌آباد

دبیرکل ناتو: همکاری ناتو و پاکستان افزایش می‌یابد

در پی سفر «سرتاج عزیز» مشاور نخست‌وزیر پاکستان به آمریکا و رایزنی درباره اوضاع منطقه به ‌ویژه افغانستان، دبیرکل ناتو از افزایش همکاری‌ها بین پاکستان و نیروهای ائتلاف خبر داد.

دبیرکل ناتو: همکاری ناتو و پاکستان افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، «آندره فوگ راسموسن» دبیرکل ناتو از افزایش همکاری‌ها بین نیروهای ائتلافی و پاکستان خبر داد.

به نوشته روزنامه «نوای وقت»، وی که امروز در جمع خبرنگاران در بروکسل سخنرانی می‌کرد با اعلام این مطلب گفت که از ژنرال «راحیل شریف» فرمانده ارتش پاکستان برای شرکت در اجلاس آینده ناتو دعوت به عمل خواهد آمد.

راسموسن تأکید کرد که در جلسه اخیر با «نواز شریف» درباره همکاری بیشتر ناتو و پاکستان توافقاتی صورت گرفته است.

این در حالی است که دبیرکل ناتو قبل از این در حاشیه نشست بروکسل اعلام کرده بود که این سازمان متعهد شده تا روابط خود را با پاکستان به یک «شراکت استراتژیک» بدل کند.

وی افزود: ناتو قصد دارد مذاکرات سیاسی خود را با پاکستان، فراتر از سال 2014، تقویت کند.

راسموسن با تقدیر از تلاش‌های پاکستان در مبارزه با تروریسم، اطمینان داد که ناتو در مبارزه علیه تروریسم و افراط‌گرایی شریک ثابت قدمی برای پاکستان خواهد بود.

دبیرکل ناتو اضافه کرد: روشن است که جستجوی صلح و امنیت در منطقه شما، که افغانستان را نیز شامل می‌شود، به نفع جامعه جهانی است و پاکستان می‌تواند در این مسیر نقش ویژه‌ای ایفا کند.

دیدار سرتاج عزیز و جان کری

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که روز گذشته سرتاج عزیز مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور بین‌الملل با جان کری وزیر خارجه آمریکا در واشنگتن دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که اولین دور از مذاکرات استراتژیک 2 کشور پس از یک وقفه 3 ساله بود، 2 طرف اوضاع منطقه، به‌ ویژه افغانستان را مورد بررسی قرار دادند.

کری در این جلسه با اشاره به اینکه پاکستان به‌ طور بالقوه می‌تواند به یک «ببر اقتصادی» بدل شود، تصریح کرد که واشنگتن مصمم به حفظ روابط بلندمدت با پاکستان و تقویت همکاری‌های استراتژیک خود با این کشور است.

سرتاج عزیز نیز از طرف آمریکایی خواست تا «رابطه معامله محور» واشنگتن- اسلام‌آباد به یک شراکت عمیق‌تر بین 2 کشور بدل شود و حوزه همکاری‌ها از مسئله افغانستان و تروریسم فراتر رود.

وی همچنین تصریح کرد که آمریکایی‌ها باید نگرانی‌های امنیتی پاکستان درباره افغانستان را پس از خروج نیروهای خارجی از این کشور در سال 2014 برطرف کنند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول