اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

مشاور نخست‌وزیر پاکستان:

حمله پهپادهای آمریکایی بر مشکلات مناطق قبایلی افزوده است

«سرتاج عزیز» مشاور نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد که پس از حادثه 11 سپتامبر، حمله پهپادهای آمریکایی به بهانه مبارزه با تروریسم بر مشکلات مناطق قبایلی این کشور افزوده است.

حمله پهپادهای آمریکایی بر مشکلات مناطق قبایلی افزوده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام آباد، «سرتاج عزیز»، مشاور نخست وزیر پاکستان امروز (چهارشنبه) در مرکز «مطالعات استراتژیک» اسلام‌آباد اظهار داشت که حمله پهپادهای آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم مشکلات مردم مناطق قبایلی را افزایش داده است.

وی افزود: پاکستان ارتباطی با حادثه 11 سپتامبر نداشت اما بیش از 60 هزار شهروند این کشور قربانی مبارزه با تروریسم شدند.

مشاور نخست وزیر پاکستان با تاکید بر توقف حملات پهپادهای آمریکا تاکید کرد که آمریکا به اهداف خود در حمله پهپادها رسیده و بایستی این حملات متوقف شوند.

عزیز ادامه داد که تا پایان ماه جاری میلادی برای رایزنی در زمینه مذاکرات استراتژیک اسلام‌آباد- واشنگتن به آمریکا می‌رود و در این سفر موضوع توقف حمله پهپادها را با مقامات آمریکایی مطرح خواهد کرد.

وی تصریح کرد که استراتژی آمریکا در مناطق قبایلی، باعث نارضایتی مردم از دولت پاکستان شده است و در حالی که از 6 ماه پیش بدنبال توقف حمله پهپادهای آمریکایی هستیم اما این موضوع از جانب واشنگتن نادیده گرفته شده است.

سخنان سرتاج عزیز هنگام رونمایی از کتاب «اکبر احمد» نویسنده معروف پاکستانی در مرکز مطالعات استراتژیک اسلام‌آباد مطرح شد.

حمله پهپادهای آمریکایی در حالی ادامه دارد که دولت ایالتی «خیبرپختونخواه» پاکستان مدتی است در اعتراض به ادامه این حملات، مسیر تدارکاتی ناتو در گذرگاه مرزی «تورخم» را مسدود کرده است.

مسدود شدن مسیر تدارکاتی ناتو تنش زیادی در روابط اسلام‌آباد-واشنگتن ایجاد کرده و نیز کمک رسانی به سربازان آمریکایی و ناتو مستقر در افغانستان را مختل کرده است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول