اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مشاور امور خارجی پاکستان:

آمریکا با تروریست‌هایی می‌جنگد که خود آنها را پرورش داده است

مشاور امور خارجی پاکستان با اشاره به ناکامی مبارزه آمریکا با تروریسم، گفت، واشنگتن با کسانی می‌جنگد که خود آنها را پرورش داده است.

آمریکا با تروریست‌هایی می‌جنگد که خود آنها را پرورش داده است

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از آژانس خبری «پژواک»، «سرتاج عزیز»، مشاور امور خارجی پاکستان چهارشنبه در اسلام‌آباد به خبرنگاران گفت: جنگ آمریکا علیه تروریسم به اهداف خود دست نیافته و مشکلات بیشتری را برای کشورهای منطقه به وجود آورده است.

وی افزود: جنگ علیه تروریسم دستاورد کمی داشته و باعث آسیب بیشتر به ویژه در پاکستان و افغانستان شده است.

عزیز با بیان اینکه ثبات در افغانستان برای صلح در پاکستان لازم است، اظهار داشت: اگر درگیری‌های گسترده‌ای در افغانستان وجود داشته باشد، آثار آن به پاکستان نیز سرازیر می‌شود.

مشاور امور خارجی پاکستان گفت: آمریکا به اشتباه می‌جنگد، تاکتیک‌های ناقصی را به کار می‌گیرد و علیه مردم اشتباه می‌جنگد. آمریکا اکنون با کسانی می‌جنگد که طی تهاجم روسیه علیه افغانستان، خود آنها را آموزش داده، مسلح کرده و از آنها حمایت مالی کرده است.

سرجان عزیز ادامه داد: در نتیجه مبارزه با ترور، مردم منطقه قبیله‌ای شمال شرقی پاکستان به مخالفت با دولت خود پرداخته‌اند. برخی عناصر جنایتکار نیز برای ملتهب کردن اوضاع در منطقه نفوذ کرده‌اند.

وی در رابطه با مسئله مذاکره با طالبان پاکستان گفت: تماس‌هایی برقرار شده، نمی‌توانیم نتیجه را پیش‌بینی کنیم اما تلاش‌ها ادامه دارد.

عزیز همچنین از حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در مناطق قبیله‌ای انتقاد کرد و گفت، این حملات نتایج دلخواه را حاصل نمی‌کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول