اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول برگزاری یازدهمین نمایشگاه قرآن قزوین:

جامع‌ترین قلم قرآنی دنیا در نمایشگاه قرآن قزوین عرضه می‌شود

مسئول برگزاری یازدهمین نمایشگاه قرآن استان قزوین گفت: جامع‌ترین قلم قرآنی دنیا در یازدهمین نمایشگاه قرآن قزوین که حاوی تلاوت 29 قاری برجسته قرآن کریم و مطالب درسی برای دانش‌آموزان است، عرضه می‌شود.

جامع‌ترین قلم قرآنی دنیا در نمایشگاه قرآن قزوین عرضه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدحسین سلیمانی ظهر امروز در خصوص برگزاری یازدهمین نمایشگاه قرآن استان قزوین در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: در عصری به سر می‌بریم که همه ما از نظر اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیازمند معیار و میزانی هستیم که انسان‌ها را به سمت مناسبی هدایت کند.

وی افزود: امروز با وجود اینکه 15 قرن از نزول قرآن می‌گذرد اما مطالب و محتوای آن هر روز بیشتر از روز قبل برای مردم روشن می‌شود و ضرورت وجود این کتاب آسمانی ارزشمند بیشتر مشخص می‌شود.

مسئول برگزاری یازدهمین نمایشگاه قرآن استان قزوین اضافه کرد: با توجه به اینکه بشر باید به راهی هدایت شود که از ذلالت و گمراهی نجات یابد، قرآن یگانه کتاب هدایتی است که در تحقق این مهم می‌توان به آن تمسک جست.

سلیمانی ادامه داد: مسئولان استان قزوین سعی کرده‌اند هر ساله نمایشگاه قرآن را در این استان برپا کنند و یازدهمین نمایشگاه قرآن استان قزوین نیز در آستانه دهه مبارک فجر برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه نشر فرهنگ قرآنی و اسلامی در بین آحاد مردم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان است تا از این کتاب ارزشمند ره توشه‌ای برای زندگی خود برگیرند.

مسئول برگزاری یازدهمین نمایشگاه قرآن استان قزوین تصریح کرد: امسال شرایط بهتری برای برگزاری نمایشگاه قرآن فراهم شده و قطع یقین مردم با شادابی بیشتری در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.با توجه به برنامه‌های فرهنگی قرآنی که در سطح استان قزوین برگزار شده انتظار می‌رود مردم با نگاه ژرف‌تری در یازدهمین نمایشگاه قرآن حضور پیدا کنند.در یازدهمین نمایشگاه قرآن استان قزوین که 30 ناشر از استان‌های قم و تهران و هفت ناشر استان قزوین حضور دارند، پنج هزار عنوان کتاب عرضه می‌شود.

مسئول برگزاری یازدهمین نمایشگاه قرآن استان قزوین با بیان اینکه تمام نشریات مکتوب با 30 درصد تخفیف به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود، اظهار کرد: علاوه بر آن حدود 10 تولیدکننده نرم‌افزاری در زمینه‌های قرآنی در این نمایشگاه حضور دارند و محصولات خود را عرضه می‌کنند.

سلیمانی با اشاره به اینکه یازدهمین نمایشگاه قرآن استان قزوین با 70 غرفه برگزار می‌شود، گفت: این تعداد غرفه در بین ناشران مکتوب و نشریات و ناشران نرم‌افزاری شرکت‌کننده در نمایشگاه توزیع شده است.

وی با بیان اینکه برخی از غرفه‌های اختصاصی کودک و نوجوان است، عنوان کرد: علاوه بر غرفه‌‌‌هایی که به صورت غیرمستقیم در حوزه کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کنند، چند غرفه اختصاصی نیز برای عرضه محصولات فرهنگی قرآنی در حوزه کودکان و نوجوانان در یازدهمین نمایشگاه قرآن استان قزوین در نظر گرفته شده است.

مسئول برگزاری یازدهمین نمایشگاه قرآن کریم استان قزوین با اشاره به مزیت برگزاری نمایشگاه در این ایام اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه در این ایام موجب می‌شود تا افرادی که به دلیل تداخل نمایشگاه قرآن استانی با نمایشگاه بین‌اللملی قرآن کریم در تهران موفق به حضور در این نمایشگاه استانی نمی‌شدند، بتوانند در ایام دهه مبارک فجر از این نمایشگاه بازدید کنند.

سلیمانی ادامه داد: همچنین اگر این نمایشگاه در ماه مبارک رمضان برپا می‌شد، به دلیل قرار گرفتن ماه رمضان در فصل تابستان مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل بود و دانش‌آموزان و دانشجویان موفق به استفاده از نمایشگاه نمی‌شدند.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این نمایشگاه خاطرنشان کرد: عمده محتوای این نمایشگاه، عرضه محصولات فرهنگی، محصولات نرم‌افزاری، انتشارات مکتوب و فعالیت‌های جانبی نظیر برگزاری محافل انس با قرآن کریم، کارگاه آموزشی قرآن، کتابت جزء 21 قرآن کریم، تکریم از خادمان قرآن، مشاوره خانواده، فعالیت برای کودکان و نشست مهدویت است که این برنامه‌ها برای قشرهای مختلف و عموم مردم در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/77010/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول