اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های قزوین:

نماز محور فعالیت‌های فرهنگی زندان‌ها باشد

مدیرکل زندان‌های قزوین با تأکید بر اینکه نماز محور فعالیت‌های فرهنگی زندان‌ها باشد، گفت: ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ نماز و قرآن باید از بدو ورود مددجو به زندان آغاز شود.

نماز محور فعالیت‌های فرهنگی زندان‌ها باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، حمیدرضا فراست‌طلب با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ‌ نماز و قرآن نیاز اساسی مجموعه زندان‌ها برای اصلاح و تربیت است، اظهار داشت: بازگشت مددجویان به جامعه بر پایه تربیت اسلامی و دینی و در رأس آن نماز و قرآن محقق می‌شود.

وی به تبیین ضرورت شکلی فریضه نماز در زندان‌ها پرداخت و تأکید کرد: در همه زندان‌ها باید نماز و قرآن محور و در اولویت تمام برنامه‌ها قرار گیرد.

فراست‌طلب خاطرنشان کرد: تکلیف داریم دین باوری و ارزش‌های اخلاقی و اعتقادی را در بین مددجویان اشاعه دهیم، برای رسیدن به مقصود باید ابتدا خودمان برای اقامه نماز اول وقت و تلاوت و عمل به دستورات قرآن اهتمام ورزیم.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین بیان کرد: نماز به عنوان محور همه فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی، پیوست‌های اخلاقی و رفتاری دارد، با برپایی باشکوه نماز جماعت برای مددجویان باید فضای معنوی در زندان‌ها حاکم شود، اگر این مهم به معنای حقیقی کلمه در زندان‌ها محقق شود، آن وقت می‌توانیم با استفاده از نظام تربیت دینی مددجویان را به سمت اصلاح و تغییر حرکت دهیم.

وی ابراز کرد: بسیاری از علل و انگیزه ارتکاب جرم در جامعه، عدم توجه به مسائل دینی همچون نماز و قرآن است، اگر این‌ها در جامعه نهادینه شوند، بسیاری از بزهکاری‌ها و جرایم از بین می‌رود.

فراست‌طلب عنوان کرد: جمعیت مخاطب در زندان‌ها عامل انسانی است و مدعی هستیم این‌ها در زمان تحمل کیفر باید متأثر از تبلیغات دینی، به فردی سالم و جامعه‌پذیر مبدل شوند، در این راستا تمامی امکانات و ظرفیت‌های فرهنگی و تربیتی به منظور اقامه نماز اول وقت استفاده و بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین با اشاره به آیه سی و دوم سوره مائده گفت: رسالت سازمان زندان‌ها اصلاح نفوس به خطا رفته است و در این خصوص آگاهی ما از مأموریت اصلی سازمانی ضروری است.

انتهای پیام/77002/خ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول