اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور ارشد برنامه‌ریزی دفتر مرکزی UN AIDS در ژنو:

اصلاح، هدف زندان‌های ایران / زندان‌های فرانسه بیشتر جنبه تنبیهی دارند

مشاور ارشد برنامه‌ریزی در دفتر مرکزی UN AIDS در ژنو گفت: در ایران هدف زندان، اصلاح است تا تنبیه و نکته مورد تأکید این که در سایر کشورها نیز باید این مدل ارائه شود.

اصلاح، هدف زندان‌های ایران / زندان‌های فرانسه بیشتر جنبه تنبیهی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان فارس، لوک باریر کنستانتین در بازدید از زندان مرکزی شیراز اظهار داشت: در بازدید از زندان، بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم و برای من سخت است که اینجا را زندان بنامم چراکه بیشتر یک مرکز اصلاحی و تربیتی، و مرکزی برای آموزش محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: صحبتی برای بهبود وضعیت زندان ندارم اما ادامه همین فعالیت‌هایی که وجود دارد به ویژه بیماریابی و فعالیت‌های کاهش آسیب رفتارهای پرخطر که در رأس برنامه‌ها قرار دارد بسیار حایز اهمیت است.

مشاور ارشد برنامه‌ریزی در دفتر مرکزی UN AIDS در ژنو همچنین گفت: تمام زندان‌های اروپایی را ندیدم اما همان‌طور که این زندان را با کشور فرانسه مقایسه می‌کنم زندان‌های فرانسه بیشتر جنبه تنبیهی دارند و خدمات درمانی و آموزشی در آنجا بسیار محدودند.

کنستانتین افزود: در بازدید متوجه این موضوع شدم که در ایران هدف زندان، اصلاح است تا تنبیه و نکته مورد تأکید این که در سایر کشورها نیز باید این مدل ارائه شود تا از این روش یاد بگیرند که زندان مکانی برای آموزش بوده و این رفتارها بعد از زندان نیز اصلاح می‌شود.

وی تصریح کرد: آنچه که در بازدید از زندان مشاهده کردم و باید به آن اشاره شود این بود که در کریدورهای زندان، شما با زندانی با عدد برخورد نمی‌کردید مانند انسان برخورد می‌کنید و این جنبه انسانی کار شما را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/2448/صا/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول