اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هماهنگ کننده کشوری UN AIDS سازمان ملل متحد در ایران:

سازمان‌ زندان‌ها در کنترل ایدز نقش مهمی داشته است

هماهنگ کننده کشوری UN AIDS سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران گفت: سازمان زندان‌ها نقش مهمی در کنترل «اچ.آی.وی» از طریق اجرای برنامه‌های کاهش آسیب و توزیع متادون بین زندانیان داشته است.

سازمان‌ زندان‌ها در کنترل ایدز نقش مهمی داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های فارس، دکتر فرداد درودی در بازدید از زندان مرکزی شیراز، هدف از این بازدید را ثبت تجربیات و موفقیت جمهوری اسلامی ایران در زمینه کنترل «اچ.آی.وی» و ایدز عنوان کرد و اظهار داشت: برنامه کشوری اچ.آی.وی و ایدز با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های متعدد در حال اجرا بوده و یکی از ارگان‌های اصلی، سازمان زندان‌ها محسوب می‌شود که نقش مهمی در کنترل اچ.آی.وی از طریق اجرای برنامه‌های کاهش آسیب و توزیع متادون بین زندانیان داشته است.

وی افزود: هدف از این بازدید نیز، مشاهده این برنامه از نزدیک و عرضه آن در عرصه بین‌المللی است.

وی تصریح کرد: زندان گلوگاه مهمی برای کنترل بیماری‌های واگیردار از جمله اچ.آی.وی بوده و نقش آن در کنترل اچ.آی.وی بسیار مهم است.

درودی با اشاره به اینکه برنامه‌های کاهش آسیب در زندان‌های کشور درحال اجرا است، گفت: این بازدید بسیار مطلوب و آموزنده، هم برای من و همچنین همکارانم بود و امیدواریم شاهد موفقیت بیشتر در این زمینه در سطح کشور باشیم.

لوک باریر کنستانتین مشاور ارشد برنامه‌ریزی در دفتر مرکزی UN AIDS در ژنو، دکتر فرداد درودی هماهنگ کننده کشوری UN AIDS سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران، لیلا کیوانی کارشناس پایش و ارزشیابی پروژه ایدز صندوق جهانی و دکتر جمال میری مسئول پروژه مبارزه با سل صندوق جهانی در سازمان زندان‌ها به همراه کارشناس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از کلینیک مثلثی زندان مرکزی شیراز و اندرزگاه‌ها و کارگاه‌های اشتغالزایی این مرکز بازدید کردند.

قاسم اسکندری سرپرست زندان مرکزی شیراز در حین بازدید گزارش جامعی از فعالیت‌های بهداشتی درمانی، فرهنگی، تربیتی، اشتغال و حرفه‌آموزی به بازدیدکنندگان ارائه کرد.

انتهای پیام/2448/ش/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول