اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خواستار شد

صرفه‌جویی جهادگرانه در دستور کار مدیران و کارشناسان جهاد کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: مدیران و کارشناسان جهاد کشاورزی باید صرفه‌جویی جهادگرانه را الگو و دستور کار خود قرار دهند تا در این زمینه نتایج و حرکت‌های مثبت در بهره‌وری به ثمر بنشیند.

صرفه‌جویی جهادگرانه در دستور کار مدیران و کارشناسان جهاد کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی عصر امروز در جمع معاونان و مدیران جهاد کشاورزی اردبیل اظهار داشت: هر انسانی در حیات خود برای زنده ماندن از نظر جسمی نیاز به مصرف آب، هوا و غذا داشته و از نظر روحی نیز نیازهای اساسی دارد اما با مصرف خارج از عرف و منطقی اسراف محسوب می‌شود و این در مکتب اسلام و دین الهی چه در قرآن کریم و چه توسط ائمه اطهار با روایات متقن نفی شده و حتی گناه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌‌های اخیر از سوی مقام معظم رهبری با محورها و موضوعات اقتصادی تصریح کرد: از این نامگذاری‌های عمیق در می‌یابیم که مقام معظم رهبری سالی را به نام اصلاح الگوی مصرف نامگذاری کردند که خود بیانگر این موضوع و اهمیت کار است و ما وظیفه داریم در محل کار و زندگی خود از اسراف و تبذیر پرهیز کنیم.

عبدایمانی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: ‌در سیستم اداری که کارمند و مردم در فرآیند اداری با هم ارتباط دارند، ضروری است این مهم بیش از پیش ملاک کار قرار گیرد و همواره انضباط اقتصادی، مالی، مبارزه با ریخت و پاش‌ها در این باب مد نظر بوده چرا که اسراف یک صفت زننده و زشت است و مثل موریانه اعتبارات دولتی و بیت‌المال را به سمت حیف و میل می‌کشاند و در مجموع با افزایش هزینه‌های زاید هم دسترسی به هدف با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود و اینکه استقلال و عدم وابستگی نیز زیر سئوال می‌رود.

این مسئول اضافه کرد:‌ در حال حاضر که ضروری است با اقتدار و قدرت هر چه تمام‌تر بدون نیاز به کشورهای سلطه‌طلب و ابرقدرت نیازهای خودمان را در داخل تأمین کنیم، بهتر است امر صرفه‌جویی و دوری از تبذیر را به عنوان یک حرکت جهادگونه مد نظر داشته باشیم و در این باب بتوانیم با انسجام و همدلی بیشتر اقدام کرده و حرکت کنیم.

وی بیان کرد: مهمترین رسالت جهاد کشاورزی تأمین امنیت غذایی مردم است و به دلیل آن که این بخش طلایه‌دار برکت الهی و استقلال در عرصه کشاورزی کشور است، ضروری است کارشناسان و مسئولان جهاد کشاورزی با همان خوی و خصلت جهادی در رعایت الگوی مصرف سرآمد دیگران باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خطاب به خانواده‌های بزرگ جهاد کشاورزی استان اردبیل یادآور شد:‌ هر کارمندی در محیط کار خود مثل محیط خانواده و زندگی خویش در استفاده از روشنایی و سیستم گرمایشی در فصل زمستان آب و به ویژه در استفاده از ملزومات اداری نهایت دقت را داشته باشد و با مصرف منطقی از این منابع استفاده کند.

عبدایمانی ادامه داد: ‌در شرایطی که کشور از منابع اعتباری مطلوبی برخوردار نیست همه باید با صرفه‌جویی به دولت در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عظیم اقتصادی و عمرانی کمک کنیم و اجازه دهیم تا در فضای مشارکتی بسیاری از اهداف و فعالیت‌ها به ثمر بنشیند.

وی با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و افتتاح پروژه‌های عمرانی، تولیدی و اقتصادی جهاد کشاورزی به همین مناسبت از جاوید صحرایی رئیس روابط عمومی جهاد کشاورزی استان اردبیل در انجام فعالیت‌ها و تلاش‌های بی‌وقفه و خدمات ارزشمند در انجام وظایف قدردانی کرد و با اهدای لوح سپاس از او تقدیر شد.

انتهای پیام/62001/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول