اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی خبر داد

راه‌اندازی 10 کارگاه قالی‌بافی برای بازسازی عتبات عالیات در خراسان جنوبی

رئیس ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 10 کارگاه قالی‌بافی برای کمک به بازسازی عتبات عالیات در خراسان جنوبی در حال راه‌اندازی است.

راه‌اندازی 10 کارگاه قالی‌بافی برای بازسازی عتبات عالیات در خراسان جنوبی

علی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: طرح بافت فرش برای کمک به بازسازی عتبات عالیات در خراسان جنوبی توسط خواهران محب اهل‌بیت(ع) در طبس مطرح شد.

وی با بیان این‌که این طرح با مطرح شدن در این شهرستان با استقبال بسیاری روبه‌رو شد، تصریح کرد: در حال حاضر سه کارگاه قالی‌بافی در سطح این شهرستان فعال است.

مشارکت 2 هزار نفر در کارگاه‌های قالی‌بافی در خراسان جنوبی

رئیس ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود سه تخته فرش توسط بانوان شیفته اهل بیت(ع) در طبس بافته شده است.

محمدی به تعداد افرادی که در حال حاضر در سطح استان برای اجرای این طرح فعالیت می‌کنند، اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون 2 هزار نفر از بانوان خراسان جنوبی برای مشارکت در اجرای این طرح فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: بانوان با حضور در این کارگاه‌ها که با عشق به اهل بیت(ع) راه‌اندازی شده با خواندن زیارت عاشورا و با ذکر صلوات فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

فعالیت 2 کارگاه فرش‌بافی برای کمک به بازسازی عتبات عالیات

رئیس ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی متذکر شد: با اجرای این طرح در طبس این رغبت در شهرستان‌های دیگر خراسان جنوبی برای راه‌اندازی کارگاه‌های فرش‌بافی برای کمک به بازسازی عتبات عالیات ایجاد شده و این حرکت توسعه یافته است.

محمدی با بیان این‌که در حال حاضر 10 کارگاه قالی‌بافی در راستای اجرای این طرح در حال راه‌اندازی است، اضافه کرد: این کارگاه‌ها در شهرستان‌های سرایان، فردوس، بشرویه، قاین، زیرکوه و بیرجند راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در بیرجند دو کارگاه بدین منظور آغاز به کار کرده است.

بافت 40 تخته فرش برای بازسازی عتبات عالیات

رئیس ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به استقبال بانوان برای اجرای این طرح هر نفر در هر هفته تنها می‌توانند شش ساعت در این کارگاه‌ها فعالیت کنند.

محمدی با بیان این‌که در حال حاضر در استان حدود 40 تخته فرش برای کمک به بازسازی عتبات عالیات در حال بافت است، اضافه کرد: فرش‌های بافته شده در راستای این طرح در خراسان جنوبی به ارزش 170 میلیون تومان بوده است.

وی با بیان این‌که افراد علاقه‌مند می‌توانند برای کمک به اجرای این طرح به ستاد عتبات عالیات و یا رابطان محلات خود مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: کمک‌های جمع‌آوری شده در این رابطه برای بازسازی حرم‌ها ائمه(ع) در سامرا و ساخت صحن فاطمه‌زهرا(س) در نجف اشرف فرستاده شده است.  

انتهای پیام/22481/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول