اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین خواستار شد

اختصاص غرفه فروش محصولات ارگانیک در قزوین

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: باید یک غرفه فروش محصولات ارگانیک در فروشگاه تعاونی جهاد کشاورزی اختصاص یابد.

اختصاص غرفه فروش محصولات ارگانیک در قزوین

محمد پیله‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه سه فروشگاه فروش محصولات ارگانیک زیر نظارت انجمن ارگانیک ایران در تهران فعالیت می‌کند، اظهار داشت: این فروشگاه به شدت با هدف عدم فروش محصولات تقلبی و کنترل قیمت نظارت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فروشگاه فروش محصولات ارگانیک در قزوین وجود ندارد، بیان کرد: به مسئول مربوطه جهاد کشاورزی استان قزوین پیشنهاد کردیم تا یک غرفه با عنوان فروش محصولات ارگانیک در فروشگاه تعاونی جهاد کشاورزی در نظر گرفته شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: در این غرفه می‌توان محصولات ارگانیک از جمله گوشت، برنج، خشکبار و آب میوه با هدف دسترسی آسان به علاقه‌مندان عرضه کرد.

پیله‌فروش از تولید نخستین پسته ارگانیک قزوین در سال 93 خبر داد و گفت: تولید پسته ارگانیک از سال گذشته در استان قزوین بین باغداران آغاز شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه پسته قزوین به صورت عمده به شکل مغز صادرات می‌شود، ابراز داشت: در این استان چند نفر صادرکننده این محصول است که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

این مسئول یادآور شد: پسته قزوین با داشتن رنگ دانه و کلروفیل مورد توجه در سراسر دنیا است و  در خود این استان این محصول در صنعت شیرینی‌پزی، تزیین بسیاری از مواد غذایی به صورت روزانه و آجیل مصرف می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه پسته کرمان وقتی نارس است دارای کلروفیل بسیار غنی است و رنگ سبز شبیه پسته قزوین را دارد، خاطرنشان کرد: این استان پسته یاد شده را با هدف رقابت با پسته قزوین می‌چیند تا بتواند آن را راحت‌تر در داخل و خارج کشور به فروش برساند.

کیفیت بسته‌بندی خشکبار مطلوب نیست

پیله‌فروش با اشاره به اینکه کیفیت بسته‌بندی خشکبار مطلوب نیست و محصول پسته نیز به صورت فله‌ای  بسته‌بندی می‌شود و هیچ مشخصه‌ای ندارد، بیان کرد: باید در این بسته‌بندی برند استاندارد سبز وجود داشته باشد که امیدواریم اداره استاندارد با مدیریت قوی که دارد اقدام به این مهم کند.

این مسئول با بیان اینکه پسته‌هایی که دوره گذار طی می‌کنند یا پسته‌هایی که گواهی سلامت از اداره استاندارد می‌گیرند باید علامت استاندارد سبز در بسته‌بندی‌ها داشته باشد، ابراز داشت: با تحقق این مهم وضعیت خشکبار که به صورت فله‌ای به فروش می‌رسد و انواع آلودگی در خود را دارد به وضعیت مطلوب نزدیک‌تر می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: علامت استاندارد سبز در هر محصول خشکبار نشان‌دهنده سلامت‌ آن محصول است و خریدار با مشاهده آن می‌تواند راحت‌تر خریداری کند.

پیله‌فروش با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین جلسه‌های کمیته ارگانیک که نماینده اداره استاندارد حضور دارد را برگزار می‌کند، اظهار کرد: این جلسه‌ها با هدف استاندارد کردن محصولات و تشویق باغداران به دریافت گواهینامه استاندارد برپا می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: این سازمان باغداران قارچ صنعتی را ملزم به دریافت گواهینامه استاندارد کرده است که بعد از آزمایش‌های مربوطه از فلزات سنگین کودها و سموم محصولات آنها این گواهینامه به آنها داده می‌شود.

انتهای پیام/77009/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول