اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال 93 صورت می‌گیرد

تولید نخستین پسته ارگانیک در قزوین

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تولید نخستین پسته ارگانیک قزوین در سال 93 خبر داد.

تولید نخستین پسته ارگانیک در قزوین

محمد پیله‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: تولید پسته ارگانیک از سال گذشته در استان قزوین بین باغداران آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه برای تولید محصول ارگانیک سه دوره گذار وجود دارد، ابراز داشت: باغداران با رعایت شرایط مربوطه و موفقیت در تولید محصول یاد شده می‌توانند سال آینده نخستین محصول پسته ارگانیک را در قزوین برداشت کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه برای مطمئن شدن از تولید یک محصول ارگانیک باید نتایج تست آزمایشی که در باقی‌مانده کودها و سموم این محصول صورت می‌گیرد، مثبت باشد، یادآور شد: هنوز این تست در پسته ارگانیک انجام نشده است.

این مسئول با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین پیگیری‌های لازم را برای انجام این تست آزمایشی در پسته ارگانیک انجام می‌دهد تا سال آینده نخستین تولید این محصول در این استان برداشت شود، خاطرنشان کرد: برای انجام این مهم نیاز به اعتبارات قوی است که امیدواریم محقق شود.

پیله‌فروش با بیان اینکه تولید محصولات ارگانیک کشاورزی مانند پسته از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین است، بیان کرد: به همین دلیل این سازمان از باغداران برای تولید این محصولات درخواست کرده تا با یک شرکت ایرانی و سوئیسی قرارداد ببندد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه یکی از باغداران قزوینی پسته قرارداد 10 هکتاری با این شرکت بسته است، ادامه داد: شرکت یاد شده طبق این قرارداد برای تولید محصولات ارگانیک به باغداران آموزش‌هایی در تولید و برداشت این محصولات ارائه می‌دهد و همچنین از انبار سموم و کودهای ارگانیک آنان بازدید می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین 80 تا 90 درصد هزینه‌هایی که باید تمام متقاضیان تولید این محصول به شرکت بپردازند را به صورت یارانه پرداخت می‌کند تا با تحقق این مهم کمک بسزایی در تولید بیشتر ارگانیک پسته به باغداران کند.

این مسئول یادآور شد: هر باغداری که با این شرکت قرارداد می‌بندد زیر پوشش آموزش‌های ارگانیک قرار می‌گیرد تا فرهنگ تولید ارگانیک را درک کند و عملیات تولید آن را در باغ و مزارع به خوبی انجام دهد.

پیله‌فروش با اشاره به اینکه باغدار تولید ارگانیک بعد از گذراندن دوره‌های مربوطه می‌تواند مدرک را از این شرکت دریافت کند، عنوان کرد: آنان باید برای دریافت مدرک ارگانیک ایران و ارگانیک اتحادیه اروپا برای صادرات هزینه جداگانه‌ای را پرداخت کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: مدرکی که شرکت یاد شده به باغداران ارائه می‌دهد قابل قبول در سراسر دنیا است.

انتهای پیام/77009/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول