اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان:

موسیقی سیستان و بلوچستان به کشورهای همسایه انتقال می‌یابد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: موسیقی این استان به آن سوی مرزها و به همسایگان کشور ایران که هم زبانان سیستانیان و بلوچ هستند انتقال خواهد یافت.

موسیقی سیستان و بلوچستان به کشورهای همسایه انتقال می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام عباس دانشی یکشنبه شب در آیین رونمای از چهار آلبوم موسیقی بومی و محلی در سالن مجتمع فرهنگ و هنری اظهار داشت: یکی از آرزوهای علاقمندان و هنرمندان موسیقی امروز با رونمایی از این چهار آلبوم تحقق یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: موسیقی استان سیستان و بلوچستان امروز باید گسترش یابد و به علاقمندان به این عرصه در کل کشور انتشار یابد.

این مسئول ادامه داد: موسیقی این استان به آن سوی مرزها و به همسایگان کشور ایران که هم زبانان سیستانیان و بلوچ هستند انتقال خواهد یافت.

وی گفت: عنوان آلبوم ها به کیانسه به معنای نام دیگر هامون است و ساهیل به ابر پر باران مناطق بلوچستان نامگذاری شده است.

دانشی بیان داشت: موسیقی و ادبیات استان سیستان و بلوچستان دارای قدمت طولانی است و هنرمندان این استان سخنان جذابی برای دنیا دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: زیباترین سخنان وحدت در موسیقی سیستان و بلوچستان است.

این مسئول اضافه کرد: برای نخستین بار در تاریخ موسیقی استان رونمایی از چهار آلبوم را خواهیم داشت که این آلبوم‌ها متشکل از شش گروه موسیقی پیشکسوت این استان هستند.

دانشی یادآور شد: با همت هنرمندان موسیقی استان در آینده از شش آلبوم این استان رونمایی و به بازار موسیقی ایران ارسال خواهد شد.

در ادامه مدیر انجمن موسیقی سیستان و بلوچستان متذکر شد: پس از نیم قرن در تاریخ موسیقی استان امروز ما شاهد رونمایی از چهار آلبوم موسیقی بومی و محلی این استان هستیم.

احمد گلیانی اذعان داشت: این مجموعه در چند مرحله پژوهش میدانی، ثبت و ضبط آثار، جمع آوری و بررسی آثار، انتخاب اساتید و پیشکسوتان موسیقی، اعزام گروه‎ها به استودیو مشهد و رکورد و مسترینگ و اخذ مجوز از ارشاد انجام شده است. 

انتهای پیام/75004/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول