اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان اردبیل خبر داد

هنرمندان اردبیلی در جشنواره موسیقی موغامی شرکت می‌کنند

رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: هنرمندان استان اردبیل در دومین جشنواره منطقه‌ای موسیقی موغام که همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایام‌الله دهه فجر برگزار می‌شود، حضوری گسترده و پرنشاط دارند.

هنرمندان اردبیلی در جشنواره موسیقی موغامی شرکت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ساسان ناطق عصر امروز در آستانه برگزاری این جشنواره منطقه‌ای در اردبیل اظهار داشت: این جشنواره اواخر بهمن ماه سال‌جاری به میزبانی استان آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود که خود یک رویداد منطقه‌ای در حوزه بازشناسی و ترویج موسیقی اصیل سنتی و آیینی آذربایجان به حساب می‌آید.

وی تصریح کرد: دومین جشنواره منطقه‌ای موسیقی موغام فجر آذربایجان با حضور خوانندگان جوان موسیقی موغام و آیینی اردبیل حال و هوای خاص و شکلی جدی‌تر به خود می‌گیرد.

ناطق در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در همین زمینه و به دنبال درخشش هنرمندان جوان اردبیلی در دوره پیشین این جشنواره در سال گذشته، امسال نیز هنرآموزان کارگاه‌های آواز موغام حوزه هنری استان اردبیل با آمادگی بیشتر در این رویداد فرهنگی و هنری حضور پیدا می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: واحد موسیقی حوزه هنری استان اردبیل با بهره‌گیری از اساتید توانمند و متعهد حوزه موسیقی موغامی و آیینی با درک موقعیت رو به ضعف این هنر بومی و آیینی نسبت به تربیت نسل جدید، جوان و تحصیل کرده در این رشته اقدام کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: نخستین اقدام برای جشنواره موسیقی موغامی با اجرای سلسله کارگاه‌های آموزشی مرحوم علی سلیمی در سال 87 در اردبیل آغاز شد و نخستین نسل از هنرآموزان این رشته در دومین جشنواره موغامی فجر توانمندی‌های هنری و آوازی خود را نمایش دادند به طوریکه ودود مؤذن نیز از اعضای شورای کارشناسان موسیقی حوزه هنری استان اردبیل نیز یکی از اعضای هیئت داوران این جشنواره منطقه‌ای انتخاب شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس حوزه هنری استان از برگزاری کارگاه آموزشی داستان‌نویسی در پارس‌آباد خبر داد و گفت: حوزه هنری استان با هدف استعدادیابی اقدام به برگزاری کارگاه‌های تخصصی شعر و داستان در نقاط مختلف کرده است.

ناطق افزود: چهارمین کارگاه داستان‌نویسی به مدیریت آیدین ضیاعی در مؤسسه فرهنگی،‌هنری مغان پارس‌آباد برگزار شد که با توجه به شروع حرکت‌های خودجوش به همت جوانان هنرآموز و اهل قلم پارس‌آباد در مسیر ادبیات داستانی و درخواست مکرر از حوزه هنری استان برای ارتقای سطح آموزشی و کارشناسی حرکت‌ها و اقدامات لازم انجام شد.

انتهای پیام/62006/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول