اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده حقوقی اداره‌کل منابع طبیعی جنوب کرمان خبر داد

ارائه دادخواست علیه 4 شرکت متصرف اراضی ملی

نماینده حقوقی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، گفت: این اداره‌کل علیه چهار شرکت متصرف اراضی ملی دادخواست ارائه داده است.

ارائه دادخواست علیه 4 شرکت متصرف اراضی ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حمزه پهلوانی عصر امروز در نشست با اعضای اتحادیه مشاوران املاک در این شهرستان با اشاره به فرآیند واگذاری اراضی ملی، اظهار داشت: اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری به هیچ فردی زمین مسکونی واگذار نمی‎کند.

وی با اشاره به اینکه اراضی مسکونی تنها در قالب تعاونی‎های مسکن از طریق بنیاد مسکن و راه و شهرسازی واگذار می‎شود، ادامه داد: این اداره کل اراضی را با کاربری کشاورزی و غیرکشاورزی در قالب طرح‎های مختلف از جمله دامداری، مرغداری، پرورش طیور ... واگذار می‎کند.

پهلوانی با بیان اینکه اراضی کشاورزی خارج از شهر و در روستاها واگذار می‎شود، تصریح کرد: اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان قبل از تحویل اراضی صنعتی و غیرکشاورزی به اداره راه و شهرسازی نسبت به آن‎ها اعمال نظر می‎کند.

پهلوانی در زمینه اراضی ملی حاشیه شهر، عنوان کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اداره‎ای نوپا است و یگان حفاظت آن نیز حدود سه سال پس از تشکیل اداره کل راه‎اندازی شده است.

وی با بیان اینکه وسعت این منطقه بسیار زیاد است و حفاظت از آن بدون مشارکت مردم امکانپذیر نیست، ابراز داشت: هر کس که سند نه کروکی و یا برگ واگذاری در اختیار دارد، می‎تواند برای مشخص شدن وضعیت ملک خود به این اداره کل مراجعه کند.

شرکت آب و خاک غیرقانونی است

پهلوانی با اشاره به اینکه اداره‌کل علیه چهار شرکت متصرف اراضی ملی به مراجع قضایی دادخواست ارائه داده است، عنوان کرد: با استعلام‎های صورت گرفته، مشخص شد، شرکت آب و خاک حتی در اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان جیرفت نیز به ثبت نرسیده است.

نماینده حقوقی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: این شرکت‎ها درخواست واگذاری زمین داده در صورتی که برای ساخت و ساز منازل مسکونی باید از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدام شود.

پهلوانی با تأکید بر اینکه داشتن کروکی اراضی موجب مالکیت نمی‎شود، بیان داشت: این شرکت‎ها در قالب طرح‎های کشاورزی این اراضی را دریافت و با کروکی به اداره ثبت اسناد و املاک مراجعه کرده و آن‎ها را به ثبت رسانده‎اند.

وی اذعان داشت: بنگاه‎داران املاک نیز با اوراق کروکی درخواست واگذاری اراضی را داده و همین امر موجب بروز مشکلات بسیاری برای برخی از مردم شده است بر همین اساس ما مدعی هستیم که فرآیند واگذاری اراضی توسط شرکت‎ها به درستی انجام نشده است.

پهلوانی خاطرنشان کرد: به همین دلیل برای رسیدگی بیشتر قرار کارشناسی صادر شده تا در نهایت تصمیم صحیح در این زمینه اتخاذ و راهکار اساسی ارائه شود.

انتهای پیام/80001/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول