اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه حفاظت شرکت آب منطقه‌ای مرکزی خبر داد

رفع تصرف 2.5 هکتار از اراضی حریم مخزن سد خاکی انجیرک اراک

رئیس گروه حفاظت و مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی از رفع تصرف 2.5 هکتار از اراضی بستر و حریم مخزن سد خاکی و مسیل فصلی انجیرک در حومه شهر اراک خبر داد.

رفع تصرف 2.5 هکتار از اراضی حریم مخزن سد خاکی انجیرک اراک

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، موسی دستار صبح امروز در جریان بازدید از رودخانه‌های شهر اراک اظهار داشت: مطابق ماده 2 و 3 قانون توزیع عادلانه آب و تبصره‌های ذیل آن، بستر و حریم تالاب‌ها، رودخانه‌ها و مسیل‌ها متعلق به دولت است.

وی تصریح کرد: هرگونه دخل و تصرف غیر مجاز و ایجاد اعیانی و برداشت غیر مجاز مصالح از بستر رودخانه‌ها موجب تغییر شرایط مورفولوژیکی و انحراف سیلاب و نهایتاً بروز خسارات جبران ناپذیر به منابع ملی، مزارع کشاورزی و تأسیسات زیربنایی می‌شود.

رئیس گروه حفاظت و مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی افزود: در راستای اعمال ماده 9 لایحه قانونی رفع تجاوز از تاسیسات آب و برق کشور، پس از هماهنگی و کسب دستور دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اراک و اخذ نیابت قضایی و با همکاری نیروی انتظامی، اداره حقوقی و گروه بازرسی و نظارت شرکت، میزان 2.5 هکتار از اراضی بستر و حریم مخزن سد خاکی و مسیل انجیرک در شهرستان اراک رفع تصرف شد.

دستار از تمامی مالکین حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها درخواست کرد به منظور حفاظت از این بخش از انفال، با شناسایی متصرفین و معترضین به بستر و حریم رودخانه‌ها ضمن اطلاع‌رسانی به موقع به ادارات منابع آب مستقر در شهرستان‌ها با این شرکت همکاری کنند.

انتهای پیام/87011/ر20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول