اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی:

65 درصد جمعیت خراسان جنوبی زیر پوشش شبکه دیجیتال قرار دارند

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی با اشاره به پوشش 65 درصدی شبکه دیجیتال در استان گفت: با احداث 27 ایستگاه شناسایی شده در سطح استان این میزان پوشش‌دهی به 90 درصد جمعیت استان افزایش می‌یابد.

65 درصد جمعیت خراسان جنوبی زیر پوشش شبکه دیجیتال قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد ثقفی بعد از ظهر امروز در کارگروه فرهنگی اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: صدا و سیما یکی از موثرترین دستگاه‌هایی است که به طور مستقیم با ورزش و توسعه و ایجاد نشاط و شادابی جامعه در ارتباط است.

وی تصریح کرد: این مجموعه در ارتباط با توسعه نشاط و شادابی در استان خیز برداشته تا تنور ورزش را گرم کند اما متاسفانه نتوانستیم آنطور که باید به اهداف خود برسیم.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی با اشاره به آمادگی صدا و سیمای استان برای پوشش برنامه‌های ورزش و توسعه و ترویج ورزش گفت: برنامه ورزش استان به دلیل عدم همکاری دستگاه‌های مربوطه تعطیل شده است.

ثقفی اذعان داشت: یکی از مسائلی که در گرم کردن ورزش جوانان موثر واقع می‌شود رفتن به لیگ‌های ورزشی و حتی لیگ برتر است.

وی افزود: با سوق داده شدن ورزش‌های استانی به سمت و سوی لیگ، زمینه‌های جذب جوانان به سوی ورزش بیشتر شده و شاهد حضور بیشتر و پررنگ‌تر جوانان در ورزش خواهیم بود.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی در ارتباط با پوشش آنتن‌دهی شبکه‌های تلویزیونی در برخی از مناطق روستایی استان یادآور شد: عدم دسترسی به شبکه‌های تلویزیونی در برخی از مناطق سبب گرایش مردم به سمت استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای می‌شود.

ثقفی گفت: حدود پنج سال است که صدا و سیمای استان بحث حذف شبکه‌های آنالوگ را مدنظر قرار داده است.

وی با بیان این‌که تمرکز صدا و سیما بر روی نصب شبکه‌های دیجیتال است، اظهار کرد: در حال حاضر 65 درصد جمعیت خراسان جنوبی زیر پوشش شبکه دیجیتال قرار دارند.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی تصریح کرد: با احداث 27 ایستگاه شناسایی شده در سطح استان این میزان پوشش‌دهی به 90 درصد جمعیت استان افزایش می‌یابد.

ثقفی با بیان این‌که اعتبارات استانی درست تزریق نشده است، اذعان داشت: به دلیل کمبود اعتبارات، احداث و نصب سیستم دیجیتال با اولویت‌بندی مراکز شهرستان‌ها، شهرها، بخش‌ها و روستاها در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که تا پایان سال 93 تمامی نقاط شناسایی شده مجهز به سیستم دیجیتال می‌شوند، یادآور شد: در سال 2015 هیچ سیستم آنالوگی روشن نخواهد بود و مجهز به سیستم دیجیتال می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: برای هر ایستگاه دیجیتال 150 میلیون تومان برای احداث ساختمان هزینه می‌شود.

ثقفی ادامه داد: همچنین برای راه‌اندازی شبکه دیجیتال 400 میلیون تومان هزینه می‌شود که تنها 100 میلیون تومان آن توسط استانداری پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/69017/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول