اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

کنگره صبر صابران در اراک برگزار می‌شود

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی از برگزاری کنگره صبر صابران در اراک برای نخستین بار در کشور خبر داد.

کنگره صبر صابران در اراک برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، فضل‌الله تکلو ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این کنگره اسفند ماه امسال و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره والدین شهدا، جانبازان و ایثارگران متوفی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: اجرای موسیقی حماسی، خاطره‌گویی، سخنرانی، اجرای سرود، برپایی نمایشگاه تصاویر شهدا، والدین شهدا و تولیدات نشر شاهد از برنامه‌های جنبی این کنگره است.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با بیان اینکه فداکاری‌های والدین شهدا در تاریخ کم نظیر است، بیان داشت: والدین شهدا فرزندان عزیز خود را در هشت سال دفاع مقدس به جبهه‌های حق علیه باطل فرستادند و شهدای گرانقدر  نیز با دعای والدین خود در جبهه‌های جنگ تحمیلی حضور یافتند و با فدای جان خود توانستند عزت و امنیت را به مردم هدیه کنند.

تکلو گفت: والدین شهدا نماد مقاومت و ایثار و از خودگذشتگی هستند، خانواده‎های معظم شاهد دین خود را به انقلاب و نظام ادا کردند و امروز وظیفه مسئولان است که نسبت به تکریم پدر و مادر شهدا که یادگاران شهدا هستند، احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز حرکت ایران با توسعه و پیشرفت‎های مهمی همراه شده و در حال طی کردن پله‌های ترقی است و همه اینها مرهون از خودگذشتگی‌های جوانان دیروز است که در 8 سال دفاع مقدس ضمن لبیک به ندای امام خود با دشمن تا بن دندان مسلح به مبارزه پرداختند و پیروز شدند.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی تصریح کرد: اقتدار، سربلندی، عظمت و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروز مرهون خون پاک شهیدانی است که از همه هستی خود گذشتند تا این نظام الهی با عزت، صلابت و اقتدار بماند.

انتهای پیام/87005/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول